DCDW Podcast 296: Sjors Hemmen, co-founder godrive.nu

DCDW • In deze aflevering van DCDW praten we met Sjors Hemmen, Co-founder van godrive.nu. We gaan het hebben over abonnementen van gebruikte auto’s. Sjors is 33 jaar met een achtergrond in automotive, hij heeft IVA gedaan en daarna bij enkele onafhankelijke autobedrijven gewerkt op de sales en marketing afdeling. Daarna gewerkt als Online Marketing consultant in de regio’s Friesland, Groningen en Amsterdam. Na heel wat ervaringen op verschillende afdelingen bij verschillende bedrijven begon Sjors uiteindelijk met godrive.nu. In deze Podcast zullen we praten over waarom Sjors een avontuur begon in de automotive wereld en wat voor probleem hij wil oplossen.
William Widjaja William Widjaja
Beeld: DCDW

Start van Godrive.nu

Tijdens Sjors bij de autobedrijven werkte werd er gesprekken gevoerd over hoe je gebruikte auto’s betaalbaar kunt houden voor de klant. Die periode was de tijd, geld en kennis er niet om het probleempje op te lossen. Maar twee jaar geleden werd er weer gesproken over dit onderwerp en die is toen verder uitgewerkt. Dit doet Sjors samen met 7 mensen waaronder externe programmeurs, aandeelhouders, administratie, klantcontact, marketeers enzovoort.

Wat doet Godrive.nu anders

Wat zij anders doen dan de partijen is dat zij gebruikte auto’s aanbieden in een flexibel abonnement. Zij hebben een webshop ontwikkeld waarbinnen er een aanbod van 400+ auto’s voorkomen. Deze auto’s zijn beschikbaar en worden binnen 14 dagen geleverd bij de consument. De auto’s moeten minimaal een jaar of anderhalf jaar oud zijn en afhankelijk van de auto type en het aantal kilometers dat hij heeft gereden kan het gaan tot maximaal 8 tot 10 jaar. Een bijzonder voordeel die de klant heeft is dat hij na het verhuren van minimaal een jaar iets flexibeler kan genieten van de diensten. Ook de wegenbelasting blijft hetzelfde zoals het aan het begin van het contract was. De verhogingen worden dus niet verrekend met de klant. Ook worden de onderdelen die vervangen moeten worden door Godrive.nu zelf gedaan. Ook dat gaan niet uit de zakken van de klant. Natuurlijk worden de auto’s die aangeleverd worden ook in een prima staat aangeleverd.

De auto’s

Godrive.nu heeft een eigen portaal waarbij de voorraad van de autobedrijven kan worden gelezen. De auto’s worden in een soort van wachtrij geplaatst waarbij Sjors en zijn team dan zelf kunnen bepalen welke wel of niet geschikt is voor het abonnement. Als de auto binnen de normen valt qua bouwjaar/gewicht/kilometers enzovoorts wordt er een berekening opgemaakt.

Autobedrijven hebben er drie voordelen aan:

  1. De eenmalige verkoop, de auto’s worden onmiddellijk opgekocht het moment dat er een klant is. Er is dus een vaste afzet plek voor de auto’s van de autobedrijven.
  2. Dezelfde auto kun je weer in onderhoud hebben als het een klant is uit de regio. Dus de auto kan bij je terug komen.
  3. Indien er een klant is bij het autobedrijf die zijn of haar tweedehandse auto in het bedrag wilt verrekenen, kan dat ook via Godrive.nu gedaan worden.

Slot

Als dealers en autobedrijven iets meer willen weten over dit verhaal kunnen ze Sjors of zijn collega’s bellen. Dat kan via de website www.godrive.nu en via daar kun je zowel appen als mailen.

Luister de volledige podcast hier:

DCDW Podcast 296: Sjors Hemmen, co-founder godrive.nu | Automotive Online

DCDW Podcast 296: Sjors Hemmen, co-founder godrive.nu

DCDW • In deze aflevering van DCDW praten we met Sjors Hemmen, Co-founder van godrive.nu. We gaan het hebben over abonnementen van gebruikte auto’s. Sjors is 33 jaar met een achtergrond in automotive, hij heeft IVA gedaan en daarna bij enkele onafhankelijke autobedrijven gewerkt op de sales en marketing afdeling. Daarna gewerkt als Online Marketing consultant in de regio’s Friesland, Groningen en Amsterdam. Na heel wat ervaringen op verschillende afdelingen bij verschillende bedrijven begon Sjors uiteindelijk met godrive.nu. In deze Podcast zullen we praten over waarom Sjors een avontuur begon in de automotive wereld en wat voor probleem hij wil oplossen.
William Widjaja William Widjaja
Beeld: DCDW

Start van Godrive.nu

Tijdens Sjors bij de autobedrijven werkte werd er gesprekken gevoerd over hoe je gebruikte auto’s betaalbaar kunt houden voor de klant. Die periode was de tijd, geld en kennis er niet om het probleempje op te lossen. Maar twee jaar geleden werd er weer gesproken over dit onderwerp en die is toen verder uitgewerkt. Dit doet Sjors samen met 7 mensen waaronder externe programmeurs, aandeelhouders, administratie, klantcontact, marketeers enzovoort.

Wat doet Godrive.nu anders

Wat zij anders doen dan de partijen is dat zij gebruikte auto’s aanbieden in een flexibel abonnement. Zij hebben een webshop ontwikkeld waarbinnen er een aanbod van 400+ auto’s voorkomen. Deze auto’s zijn beschikbaar en worden binnen 14 dagen geleverd bij de consument. De auto’s moeten minimaal een jaar of anderhalf jaar oud zijn en afhankelijk van de auto type en het aantal kilometers dat hij heeft gereden kan het gaan tot maximaal 8 tot 10 jaar. Een bijzonder voordeel die de klant heeft is dat hij na het verhuren van minimaal een jaar iets flexibeler kan genieten van de diensten. Ook de wegenbelasting blijft hetzelfde zoals het aan het begin van het contract was. De verhogingen worden dus niet verrekend met de klant. Ook worden de onderdelen die vervangen moeten worden door Godrive.nu zelf gedaan. Ook dat gaan niet uit de zakken van de klant. Natuurlijk worden de auto’s die aangeleverd worden ook in een prima staat aangeleverd.

De auto’s

Godrive.nu heeft een eigen portaal waarbij de voorraad van de autobedrijven kan worden gelezen. De auto’s worden in een soort van wachtrij geplaatst waarbij Sjors en zijn team dan zelf kunnen bepalen welke wel of niet geschikt is voor het abonnement. Als de auto binnen de normen valt qua bouwjaar/gewicht/kilometers enzovoorts wordt er een berekening opgemaakt.

Autobedrijven hebben er drie voordelen aan:

  1. De eenmalige verkoop, de auto’s worden onmiddellijk opgekocht het moment dat er een klant is. Er is dus een vaste afzet plek voor de auto’s van de autobedrijven.
  2. Dezelfde auto kun je weer in onderhoud hebben als het een klant is uit de regio. Dus de auto kan bij je terug komen.
  3. Indien er een klant is bij het autobedrijf die zijn of haar tweedehandse auto in het bedrag wilt verrekenen, kan dat ook via Godrive.nu gedaan worden.

Slot

Als dealers en autobedrijven iets meer willen weten over dit verhaal kunnen ze Sjors of zijn collega’s bellen. Dat kan via de website www.godrive.nu en via daar kun je zowel appen als mailen.

Luister de volledige podcast hier: