Fource breidt dienstverlening uit in nieuw distributiecentrum

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

De ontwikkelingen in de automotive gaan razendsnel en Fource springt hier op in met verschillende diensten en producten. Niet alleen op het gebied van de distributie van auto-onderdelen, maar ook in opleiding en marketing. Ook bij een van de grootste uitdagingen van dit moment, de elektrificering van het wagenpark, wil het bedrijf zijn klanten ondersteunen. “EV’s vormen op dit moment maar 2 procent van de markt, maar er is in Nederland een duidelijke stijging van het aantal stekkerauto’s te zien”, weet Fource-directeur Johan van der Hoeven. “Fource speelt op die stijging in door een breed assortiment aan producten aan te bieden voor zijn klanten. Ook geven wij speciale trainingen zodat de monteurs van de toekomst ook met deze technologie om kunnen gaan. Een voorbeeld hiervan is de training ‘Service Adviseur EV en Hybride voertuigen’. Tijdens deze training leren monteurs hoe EV’s en hybride voertuigen zijn opgebouwd.

johan van der hoeven webDe corebusiness blijft de distributie van onderdelen voor auto’s met verbrandingsmotoren, stelt Van der Hoeven. “En in deze sector gaat het naar de omstandigheden goed. Natuurlijk voelen wij ook de negatieve gevolgen van corona, maar door investeringen en het aanleggen van een buffer in het verleden, kunnen we de meeste klappen goed opvangen.”

Vernieuwing 

Op dit moment werkt Fource nog met een aantal distributiecentra, namelijk in Schiedam, Hoevelaken, Amsterdam en Venlo. Vanaf 2023 zijn naar verwachting alle werkzaamheden gebundeld in het spiksplinternieuwe centrale distributiecentrum in Berkel en Rodenrijs. “Deze stap zal de service die wij aan onze klanten kunnen leveren, nog meer verbeteren”, weet Van der Hoeven. De distributeur heeft daar 50 duizend vierkante meter ruimte tot zijn beschikking. “Dit geautomatiseerde distributiecentrum gaat voor een enorme toename in efficiëntie zorgen. Hierdoor kunnen de kosten op sommige posten omlaag”, aldus Van der Hoeven.

Online

Naast de distributie van auto-onderdelen leidt Fource ook mensen op in één van de zeven Automotive Academies. Hier worden mensen opgeleid om vak monteurs te worden en gespecialiseerde certificaten te halen. “Sinds de coronamaatregelen van kracht zijn, bieden wij ook een online cursus aan. De wereld is aan het veranderen en wij moeten mee veranderen om kennis en kunde over te kunnen blijven dragen”, zegt Van der Hoeven. “Wij zijn blij dat wij in deze moeilijke tijden nog steeds mensen de gelegenheid kunnen geven om de certificaten te behalen die ze nodig hebben.”

De kwaliteit van de online-cursus is hetzelfde als de praktijkopleiding. Het enige verschil tussen de twee opleidingen is dat bij de online-variant alles aan de hand van theorie en filmpjes wordt uitgelegd aan de monteurs in opleiding. Maar offline of online, trainingen of onderdelenleverring: het allerbelangrijkste is het leveren van service, vindt Van der Hoeven. “Het is ons doel om het zo gemakkelijk, efficiënt en winstgevend mogelijk te maken voor onze klanten om te werken.”

Fource breidt dienstverlening uit in nieuw distributiecentrum | Automotive Online

Fource breidt dienstverlening uit in nieuw distributiecentrum

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

De ontwikkelingen in de automotive gaan razendsnel en Fource springt hier op in met verschillende diensten en producten. Niet alleen op het gebied van de distributie van auto-onderdelen, maar ook in opleiding en marketing. Ook bij een van de grootste uitdagingen van dit moment, de elektrificering van het wagenpark, wil het bedrijf zijn klanten ondersteunen. “EV’s vormen op dit moment maar 2 procent van de markt, maar er is in Nederland een duidelijke stijging van het aantal stekkerauto’s te zien”, weet Fource-directeur Johan van der Hoeven. “Fource speelt op die stijging in door een breed assortiment aan producten aan te bieden voor zijn klanten. Ook geven wij speciale trainingen zodat de monteurs van de toekomst ook met deze technologie om kunnen gaan. Een voorbeeld hiervan is de training ‘Service Adviseur EV en Hybride voertuigen’. Tijdens deze training leren monteurs hoe EV’s en hybride voertuigen zijn opgebouwd.

johan van der hoeven webDe corebusiness blijft de distributie van onderdelen voor auto’s met verbrandingsmotoren, stelt Van der Hoeven. “En in deze sector gaat het naar de omstandigheden goed. Natuurlijk voelen wij ook de negatieve gevolgen van corona, maar door investeringen en het aanleggen van een buffer in het verleden, kunnen we de meeste klappen goed opvangen.”

Vernieuwing 

Op dit moment werkt Fource nog met een aantal distributiecentra, namelijk in Schiedam, Hoevelaken, Amsterdam en Venlo. Vanaf 2023 zijn naar verwachting alle werkzaamheden gebundeld in het spiksplinternieuwe centrale distributiecentrum in Berkel en Rodenrijs. “Deze stap zal de service die wij aan onze klanten kunnen leveren, nog meer verbeteren”, weet Van der Hoeven. De distributeur heeft daar 50 duizend vierkante meter ruimte tot zijn beschikking. “Dit geautomatiseerde distributiecentrum gaat voor een enorme toename in efficiëntie zorgen. Hierdoor kunnen de kosten op sommige posten omlaag”, aldus Van der Hoeven.

Online

Naast de distributie van auto-onderdelen leidt Fource ook mensen op in één van de zeven Automotive Academies. Hier worden mensen opgeleid om vak monteurs te worden en gespecialiseerde certificaten te halen. “Sinds de coronamaatregelen van kracht zijn, bieden wij ook een online cursus aan. De wereld is aan het veranderen en wij moeten mee veranderen om kennis en kunde over te kunnen blijven dragen”, zegt Van der Hoeven. “Wij zijn blij dat wij in deze moeilijke tijden nog steeds mensen de gelegenheid kunnen geven om de certificaten te behalen die ze nodig hebben.”

De kwaliteit van de online-cursus is hetzelfde als de praktijkopleiding. Het enige verschil tussen de twee opleidingen is dat bij de online-variant alles aan de hand van theorie en filmpjes wordt uitgelegd aan de monteurs in opleiding. Maar offline of online, trainingen of onderdelenleverring: het allerbelangrijkste is het leveren van service, vindt Van der Hoeven. “Het is ons doel om het zo gemakkelijk, efficiënt en winstgevend mogelijk te maken voor onze klanten om te werken.”