Hoge Raad: MRB oldtimers blijft ongewijzigd
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.
Bent u al abonnee?
Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
Reacties
Tja, het argument is dus om “een rem te zetten op de toename van milieuvervuiling als gevolg van het anders toenemende aantal oldtimers en tegelijkertijd om opbrengsten te genereren voor de schatkist.”
Gelet op het zeer beperkte aantal kilometers wat er met deze auto’s wordt gereden gaat het hier dus gewoon om een belastingmaatregel waar het excuus milieu gebruikt wordt.
Allemaal van hetzelfde sop overgoten , alleen maar uit op inkomsten genereren om vervolgens zelf in hun zakken te steken en/of te VERDABBEN aan nutteloze vriendendingen
Ik bezit een oldtimer uit 1979. Sinds de invoering van de belasting regeling heb ik bijgehouden wat het me per kilometer kost. Ik betaal dus € 1,00 per kilometer aan wegenbelasting. Zegt u maar of dat reëel Is.
Interessant lijkt mij om te weten of de beperking voor het rijden met oldtimers in bijv. binnenstad Utrecht of Rotterdam i.v.m. uitstoot nog wettelijk stand houd, nu blijkt dat moderne auto’s een veel hogere uitstoot hebben.