Autoscout24 neemt digitale groothandel Autoproff over

Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
• Laatste update:
De overname moet de groei van Autoproff versnellen. (Foto: Shutterstock)

Occasionportaal AutoScout24 heeft een overeenkomst gesloten om een meerderheidsbelang te verwerven in Autoproff, een Deens b-to-b-platform voor auto’s. Het managementteam van Autoproff zal een belang behouden en het bedrijf blijven leiden. Dat meldt Autoscout in een persbericht.

Het aanbod van de groothandel zal worden toegevoegd aan het aanbod van AutoScout24 en stelt autobedrijven in staat om auto’s in heel Europa digitaal te verkopen en te verwerven,  zowel op retail- als op groothandelsniveau. Met de overname van Autoproff krijgen klanten van AutoScout24 toegang tot nieuwe voorraden.Lees ook: Hoe de voorloper van Autoscout24 de branche veranderde

C2B-B2B-B2C

Autoproff is een b-to-b-platform waarmee autobedrijven voertuigen kunnen (ver)kopen via online veilingen. Sinds de oprichting in 2013 heeft het bedrijf ,naar eigen zeggen, meer dan 120 duizend auto’s geveild. Het bedrijf komt uit Denemarken, maar is actief in heel Europa. De combinatie met AutoScout24 moet de Europese expansie van de grossier helpen versnellen. 

Jesper Ratza, ceo van Autoproff is trots op de overname: “Dit is Europa’s eerste volledig geïntegreerde C2B-B2B-B2C-oplossing voor de handel in gebruikte auto’s.” De transactie zal naar verwachting in het tweede kwartaal van 2022 worden afgerond.

Geplaatst in rubriek:
Gandor Bronkhorst
Gandor Bronkhorst

Gandor Bronkhorst is als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de titels in de divisie Mobility & Automotive van Promedia, waaronder Automotive Management en Fleet&Mobility. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met horloges en goed eten.

Autoscout24 neemt digitale groothandel Autoproff over | Automotive Online

Autoscout24 neemt digitale groothandel Autoproff over

Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
• Laatste update:
De overname moet de groei van Autoproff versnellen. (Foto: Shutterstock)

Occasionportaal AutoScout24 heeft een overeenkomst gesloten om een meerderheidsbelang te verwerven in Autoproff, een Deens b-to-b-platform voor auto’s. Het managementteam van Autoproff zal een belang behouden en het bedrijf blijven leiden. Dat meldt Autoscout in een persbericht.

Het aanbod van de groothandel zal worden toegevoegd aan het aanbod van AutoScout24 en stelt autobedrijven in staat om auto’s in heel Europa digitaal te verkopen en te verwerven,  zowel op retail- als op groothandelsniveau. Met de overname van Autoproff krijgen klanten van AutoScout24 toegang tot nieuwe voorraden.Lees ook: Hoe de voorloper van Autoscout24 de branche veranderde

C2B-B2B-B2C

Autoproff is een b-to-b-platform waarmee autobedrijven voertuigen kunnen (ver)kopen via online veilingen. Sinds de oprichting in 2013 heeft het bedrijf ,naar eigen zeggen, meer dan 120 duizend auto’s geveild. Het bedrijf komt uit Denemarken, maar is actief in heel Europa. De combinatie met AutoScout24 moet de Europese expansie van de grossier helpen versnellen. 

Jesper Ratza, ceo van Autoproff is trots op de overname: “Dit is Europa’s eerste volledig geïntegreerde C2B-B2B-B2C-oplossing voor de handel in gebruikte auto’s.” De transactie zal naar verwachting in het tweede kwartaal van 2022 worden afgerond.

Geplaatst in rubriek:
Gandor Bronkhorst
Gandor Bronkhorst

Gandor Bronkhorst is als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de titels in de divisie Mobility & Automotive van Promedia, waaronder Automotive Management en Fleet&Mobility. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met horloges en goed eten.