Waardebepaler AutoUncle komt naar Nederland

Freek van Leeuwen Freek van Leeuwen
Het bedrijf geeft een oordeel over de vraagprijzen. (Foto: Shutterstock)

Waardebepaler AutoUncle komt naar Nederland. Het van oorsprong Deense bedrijf is gespecialiseerd in waardebepalingen op basis van marktgegevens. AutoUncle is al in twaalf Europese landen actief, maar nu komt AutoUncle ook naar ons land. Dat bevestigt Rogier Smulders aan Automotive. Smulders is afkomstig van Gaspedaal en is aangesteld als head of sales voor Nederland.

Aan de hand van die waardebepalingen levert AutoUncle informatie aan consumenten over de marktconformiteit van occasionprijzen. “Iedereen heeft wel een familielid dat verstand heeft van auto’s en door iedereen om hulp wordt gevraagd bij het kopen van een auto”, legt Smulders uit. “Wij zijn zo’n oom. Wij geven met een sterrensysteem aan of de prijs van een occasion conform de marktwaarde is of dat hij uit de pas loopt. Daarmee helpen we consumenten om een antwoord te krijgen op hun belangrijkste vragen.”

Verdienmodel

Aan deze consumenteninformatie hangt een systeem voor leadgeneratie en dat is het feitelijke verdienmodel van AutoUncle. “Autobedrijven kunnen onze module op hun website zetten waarmee consumenten direct een inruilbod op hun auto kunnen opvragen. De consument moet daar informatie bij geven over de auto die hij denkt te gaan kopen en wanneer hij bijvoorbeeld een auto wil kopen. Wij leveren zo aan het autobedrijf een hot lead. En het autobedrijf heeft invloed op het inruilbod en kan bijvoorbeeld aangeven dat er meer of minder geboden moet worden op bepaalde merken, modellen of bijvoorbeeld kleuren.”

AutoUncle, dat net als andere grote spelers zoals Autorola en Autoproff uit Denemarken komt, wordt daar bijvoorbeeld door de belastingdienst gebruikt voor waardebepalingen bij import. Smulders is afgelopen maand bij AutoUncle in dienst gekomen. “We zouden dit voorjaar van start gaan, dat wordt door de coronacrisis natuurlijk allemaal anders. Maar het is de bedoeling dat we dit jaar toch actief worden in Nederland.”

Waardebepaler AutoUncle komt naar Nederland | Automotive Online

Waardebepaler AutoUncle komt naar Nederland

Freek van Leeuwen Freek van Leeuwen
Het bedrijf geeft een oordeel over de vraagprijzen. (Foto: Shutterstock)

Waardebepaler AutoUncle komt naar Nederland. Het van oorsprong Deense bedrijf is gespecialiseerd in waardebepalingen op basis van marktgegevens. AutoUncle is al in twaalf Europese landen actief, maar nu komt AutoUncle ook naar ons land. Dat bevestigt Rogier Smulders aan Automotive. Smulders is afkomstig van Gaspedaal en is aangesteld als head of sales voor Nederland.

Aan de hand van die waardebepalingen levert AutoUncle informatie aan consumenten over de marktconformiteit van occasionprijzen. “Iedereen heeft wel een familielid dat verstand heeft van auto’s en door iedereen om hulp wordt gevraagd bij het kopen van een auto”, legt Smulders uit. “Wij zijn zo’n oom. Wij geven met een sterrensysteem aan of de prijs van een occasion conform de marktwaarde is of dat hij uit de pas loopt. Daarmee helpen we consumenten om een antwoord te krijgen op hun belangrijkste vragen.”

Verdienmodel

Aan deze consumenteninformatie hangt een systeem voor leadgeneratie en dat is het feitelijke verdienmodel van AutoUncle. “Autobedrijven kunnen onze module op hun website zetten waarmee consumenten direct een inruilbod op hun auto kunnen opvragen. De consument moet daar informatie bij geven over de auto die hij denkt te gaan kopen en wanneer hij bijvoorbeeld een auto wil kopen. Wij leveren zo aan het autobedrijf een hot lead. En het autobedrijf heeft invloed op het inruilbod en kan bijvoorbeeld aangeven dat er meer of minder geboden moet worden op bepaalde merken, modellen of bijvoorbeeld kleuren.”

AutoUncle, dat net als andere grote spelers zoals Autorola en Autoproff uit Denemarken komt, wordt daar bijvoorbeeld door de belastingdienst gebruikt voor waardebepalingen bij import. Smulders is afgelopen maand bij AutoUncle in dienst gekomen. “We zouden dit voorjaar van start gaan, dat wordt door de coronacrisis natuurlijk allemaal anders. Maar het is de bedoeling dat we dit jaar toch actief worden in Nederland.”