“De markt gaat flexibiliseren en de autoverkoper ook”
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.
Bent u al abonnee?
Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
Reacties
Mooie ontwikkeling Raymond! Mijn oud collega Patrick Van Kessel van verkoper.nu is dat c.a. 6 jaar geleden ook begonnen.
Inderdaad helpt hij, net als jij, dealers op passende wijze de service level te vergroten richting de klant wanneer dat nodig is en relaties te behouden.
Binnen een aantal jaren nu verwacht ik inderdaad dat flexibele krachten nog belangrijker zullen worden. In de showroom of achter de receptie om relatie’s goed en tijdig te kunnen helpen.
Echter is het de vraag hoe lang er de huidige hoeveelheid showrooms zullen blijven en hoe wij showrooms mogelijk zullen zien veranderen in experience en advies centra waar de verkoop volgt door advies. Het mooist zou zijn als dat merk onafhankelijk mag zijn. Maar dat lijkt me onmogelijke in deze tijd.
Daarom geloof ik dat automakelaars en Auto Adviseurs het verschil zullen maken in de toekomst van de autobranche om relaties goed van dient te zijn los van een merk voorkeur.
Succes!