Opel dealervereniging: Ampera-e inzetten als brand ambassador

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

De Nederlandse Opel-organisatie krijgt dit jaar 350 Opels (wij melden eerder 375 maar dat aantal is inmiddels al bijgesteld) Ampera-e’s. De 28 Opel e-agenten krijgen echter maximaal een paar auto’s toegewezen, waaronder een demo. De gesproken dealers verwachten dat er zo’n 275 rechtstreeks geleverd zullen worden aan leasemaatschappijen en grote fleetowners, maar Janssens ontkent dat er direct sales plaatsvinden. “Alle auto’s worden geleverd via de dealers. Wel is het zo dat er gekozen wordt voor de gebruikelijke verdeling tussen zakelijk en particulier.” 

janssens theoJanssens hoopt dat er nog meer Ampera-e’s naar Nederland komen want de vraag is vele malen groter dan het aanbod. “Opel Nederland zet alles op alles om meer auto’s te krijgen. Rond oktober zullen we weten hoeveel er in 2018 uiteindelijk voor ons land beschikbaar zijn. Dat hangt voornamelijk af van hoe de vraag naar de Chevrolet Bolt (de Amerikaanse variant van de auto, red) zal zijn. We zijn in ieder geval al blij dat Nederland bij de vier Europese landen hoort die de auto krijgt.” 

Voor Janssens is de grote vraag naar de auto wel het bewijs dat Opel met een grote comeback bezig is. Voor hem is de Ampera-e een marketingmachine op wielen. “Dit is een gewilde auto die ingezet moet worden als brand-ambassador en door de dealers moet kunnen worden geshowd.” Verder moet de organisatie vooral niet op hol slaan. “Het gaat om een goed gedoseerde start waarbij we gebruik moeten van de maken de mogelijkheden die er zijn.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.