Autoweek Live gaat niet door

Kleinjan is behoorlijk teleurgesteld, maar benadrukt dat hij geen andere keuze had dan de stekker eruit te trekken. “Er was veel interesse, maar uiteindelijk tekenen er dan toch maar enkele partijen in. De rest wacht vooral af. Wij dragen een behoorlijk financieel risico en het was onverantwoord om het event door te laten gaan in de hoop dat partijen zich nog aansluiten.”
Autoweek Live zou plaatsvinden op het TT-Circuit in Assen. Autoweek hoopte daar dertigduizend potentiële autokopers een proefrit te laten maken in een auto naar keuze en ze kennis te laten maken met nieuwe technieken.
Risicodragende partij
Kleinjan, die in het midden laat welke partijen wel of niet wilden deelnemen, vindt het onbegrijpelijk dat importeurs, maar ook de RAI Vereniging, zich niet achter het initiatief wilden scharen. “De AutoRAI bestaat niet meer en de verkopen zijn laag, wat leidt tot veel cynisme. Dan staat er een partij op die risicodragend wil investeren in een autofeest met daarbij een garantie op leads, maar ook op veel aandacht. De investering die wij vroegen (40 duizend euro per merk, red) was meer dan reëel. Dan is het jammer dat ze niet willen inzien wat wij voor ze kunnen betekenen.”
Wij gaan het niet meer doen en ik vraag me af of er nog een andere partij opstaat die de investering kan en wil doen.
Kleinjan vraagt zich af of er ooit nog een groot auto-initiatief van de grond komt. “Een nieuwe AutoRAI zal er niet komen, daarvoor is de onderlinge verdeeldheid te groot. Dat betekent dat je een groot mediahuis nodig hebt om een evenement kans van slagen te geven. Wij hebben met Sanoma bewezen dat we dit soort evenementen kunnen bouwen. Ook voor Autoweek Live hadden we een groeiscenario in gedachten waarbij we naar de 100 duizend bezoekers zouden doorgroeien. Wij gaan het niet meer doen en ik vraag me af of er nog een andere partij opstaat die de investering kan en wil doen.”