Integratie importorganisaties Opel en Chevrolet (update)

Redactie Redactie
• Laatste update:

GM maakte eerder dit jaar al bekend dat een kostenreductie onontkoombaar is.

Ontslagen
“GM wil meer synergie tussen de importorganisaties van Opel en Chevrolet. In Nederland houdt dat in dat we bijvoorbeeld aftersales- en it-functies samenvoegen”, vertelt Dubbelman. De aansturing van de hele operatie vindt plaats vanuit GM Europe. Er zijn geen gevolgen voor de frontoffice. “Die blijft gescheiden. Beide merken zijn volop bezig met het binden van de klant aan de eigen organisatie. Daar vindt geen verandering in plaats.”

Dubbelman heeft een aantal mensen moeten ontslaan. “Hoeveel mensen er door deze operatie in totaal overbodig worden, weet ik niet. Ik focus mij op onze eigen organisatie, wat de gevolgen zijn voor Opel Nederland is mij onbekend. Daarbij geldt dat het hele proces pas net in werking is getreden. Hoe we er over een jaar voorstaan, valt nu nog niet te voorzien.”

Vervroegde uitdiensttreding
Volgens Opel Nederland past de fusie in de recent ingezette reorganisatie. “Opel Nederland is onlangs begonnen met een herstructureringsproces om de organisatie klaar te maken voor de toekomst, gebaseerd op realistische marktverwachtingen”, aldus algemeen directeur van Opel Nederland Karl Howkins. “De inkrimping van het aantal arbeidsplaatsen zal worden gerealiseerd door een programma van vervroegde uitdiensttreding. Dat gebeurt uitsluitend aan de backoffice-kant. Het aantal frontoffice-medewerkers is zelfs iets gegroeid. Tussen nu en eind 2016 brengen we 23 nieuwe modellen en 13 nieuwe motoren op de markt, waarmee Opel van plan is om de grootste turnaroundoperatie in de Europese automotive-geschiedenis te bewerkstelligen. We hebben er alle vertrouwen in dat we daarin zullen slagen.” 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@mobilitymedia.nl, of bel 020-5800974.

Integratie importorganisaties Opel en Chevrolet (update) | Automotive Online

Integratie importorganisaties Opel en Chevrolet (update)

Redactie Redactie
• Laatste update:

GM maakte eerder dit jaar al bekend dat een kostenreductie onontkoombaar is.

Ontslagen
“GM wil meer synergie tussen de importorganisaties van Opel en Chevrolet. In Nederland houdt dat in dat we bijvoorbeeld aftersales- en it-functies samenvoegen”, vertelt Dubbelman. De aansturing van de hele operatie vindt plaats vanuit GM Europe. Er zijn geen gevolgen voor de frontoffice. “Die blijft gescheiden. Beide merken zijn volop bezig met het binden van de klant aan de eigen organisatie. Daar vindt geen verandering in plaats.”

Dubbelman heeft een aantal mensen moeten ontslaan. “Hoeveel mensen er door deze operatie in totaal overbodig worden, weet ik niet. Ik focus mij op onze eigen organisatie, wat de gevolgen zijn voor Opel Nederland is mij onbekend. Daarbij geldt dat het hele proces pas net in werking is getreden. Hoe we er over een jaar voorstaan, valt nu nog niet te voorzien.”

Vervroegde uitdiensttreding
Volgens Opel Nederland past de fusie in de recent ingezette reorganisatie. “Opel Nederland is onlangs begonnen met een herstructureringsproces om de organisatie klaar te maken voor de toekomst, gebaseerd op realistische marktverwachtingen”, aldus algemeen directeur van Opel Nederland Karl Howkins. “De inkrimping van het aantal arbeidsplaatsen zal worden gerealiseerd door een programma van vervroegde uitdiensttreding. Dat gebeurt uitsluitend aan de backoffice-kant. Het aantal frontoffice-medewerkers is zelfs iets gegroeid. Tussen nu en eind 2016 brengen we 23 nieuwe modellen en 13 nieuwe motoren op de markt, waarmee Opel van plan is om de grootste turnaroundoperatie in de Europese automotive-geschiedenis te bewerkstelligen. We hebben er alle vertrouwen in dat we daarin zullen slagen.” 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@mobilitymedia.nl, of bel 020-5800974.