Blij dat ik Rij lanceert veilingsite voor onderhoud

Redactie Redactie
• Laatste update:

Consumenten voeren op de website hun kenteken in, vinken aan wat er aan het voertuig moet gebeuren en selecteren vervolgens garages van hun voorkeur. De aanvraag gaat vervolgens naar de betreffende garages en dan volgt een offerte. “Afhankelijk van de wensen van het autobedrijf is deze wel of niet zichtbaar voor derden”, aldus Benno Nekeman, voorzitter van de stichting Blij dat ik Rij.

Consumenten kunnen op de website naderhand een oordeel geven over hoe de opdracht is afgehandeld en uitgevoerd. De garage krijgt eenmaal de kans er een weerwoord op te geven. Zowel beoordeling als reactie is zichtbaar voor derden.

Voorlopig is deelname voor zowel consumenten als autobedrijven gratis. Autobedrijven moeten lid zijn van Bovag, Focwa, of Vaco, maar hebben zich niet voor de website van de stichting als deelnemer aangemeld. Dit betekent dat een offerte-aanvraag voor de bedrijven als een verrassing komt. Dit is volgens Nekeman geen probleem, want zo`n offerte-aanvraag kan inkomsten genereren.

“Als het initiatief aanslaat, kunnen wij alsnog abonnementsgeld vragen”, zegt Nekeman. Over het aantal aanvragen dat op de site binnen moet komen om van een succes te spreken, doet hij geen uitspraken.

De website verschilt volgens Nekeman van gelijksoortige initiatieven als garageselect.nl en mijngarage.nl. “Autobedrijven kunnen bij ons tegen elkaar opbieden”, aldus Nekeman.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Blij dat ik Rij lanceert veilingsite voor onderhoud | Automotive Online

Blij dat ik Rij lanceert veilingsite voor onderhoud

Redactie Redactie
• Laatste update:

Consumenten voeren op de website hun kenteken in, vinken aan wat er aan het voertuig moet gebeuren en selecteren vervolgens garages van hun voorkeur. De aanvraag gaat vervolgens naar de betreffende garages en dan volgt een offerte. “Afhankelijk van de wensen van het autobedrijf is deze wel of niet zichtbaar voor derden”, aldus Benno Nekeman, voorzitter van de stichting Blij dat ik Rij.

Consumenten kunnen op de website naderhand een oordeel geven over hoe de opdracht is afgehandeld en uitgevoerd. De garage krijgt eenmaal de kans er een weerwoord op te geven. Zowel beoordeling als reactie is zichtbaar voor derden.

Voorlopig is deelname voor zowel consumenten als autobedrijven gratis. Autobedrijven moeten lid zijn van Bovag, Focwa, of Vaco, maar hebben zich niet voor de website van de stichting als deelnemer aangemeld. Dit betekent dat een offerte-aanvraag voor de bedrijven als een verrassing komt. Dit is volgens Nekeman geen probleem, want zo`n offerte-aanvraag kan inkomsten genereren.

“Als het initiatief aanslaat, kunnen wij alsnog abonnementsgeld vragen”, zegt Nekeman. Over het aantal aanvragen dat op de site binnen moet komen om van een succes te spreken, doet hij geen uitspraken.

De website verschilt volgens Nekeman van gelijksoortige initiatieven als garageselect.nl en mijngarage.nl. “Autobedrijven kunnen bij ons tegen elkaar opbieden”, aldus Nekeman.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.