Blijdatikrij heeft brandstofambities
Nekeman komt met zijn initiatief omdat hij en volgens hem met hem veel mensen boos zijn over de hoge brandstofprijzen. “Daar moeten we met z`n allen wat aan doen.” Het initiatief moet gelijk ook een signaal aan de politiek zijn, dat de brandstofprijs onacceptabel hoog is.
Anderhalf jaar geleden lanceerde Nekeman met zijn stichting een veilingsite voor onderhoud; daar hebben volgens hem inmiddels zo’n 6.500 mensen gebruik van gemaakt.
Airmilespas
Blij dat ik rij wil zichzelf niet als tweede United Consumers, een al bestaand consumentencollectief voor brandstof, in de markt zetten. “Dat is een spaarpas, net iets meer dan een Airmilespas, ik wil een pas met directe korting aan de pomp.”
Iedereen mag meedoen, maar bij 300 duizend deelnemers sluit de inschrijving. “Dat is genoeg volume om de beoogde korting te krijgen en meer kunnen we denk ik niet aan.” Nekeman zelf hoeft er niet rijker van te worden. “Maar ik zou het gewoon gaaf vinden als het werkt.“