Audi introduceert virtual reality in Nederlandse showroom

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:

Audi lanceert Virtual Reality in haar showrooms, waarbij Audi Centrum Hengelo de Nederlandse primeur heeft. Met een speciale 3D headset kunnen geïnteresseerde klanten een geconfigureerde Audi tot in detail ontdekken. In het concept, Audi Virtual Reality Experience genoemd, kan de geïnteresseerde thuis of bij de dealer een auto configureren. Vervolgens ontvangt hij een code, waarmee hij zijn auto bij de dealer weer kan oproepen om hem virtueel van binnen en van buiten te zien, in 3D. De feature x-ray vision geeft ook een kijkje onder de motorkap van de auto.

Daarnaast is het mogelijk om virtueel toeschouwer te zijn in de pitstraat van een legendarisch circuit of plaats te nemen in een klassieke auto als de Auto Union Type D bolide uit 1939.
Het concept wordt wereldwijd ingezet; in Nederland is de primeur voor Audi Centrum Hengelo, de nieuwe Audi-vestiging van dealerholding Huiskes Kokkeler. Nog dit jaar krijgen vijf andere Nederlandse Audi Centra met een private lounge de beschikking over de VR-technologie.

Virtual reality in winkels en showrooms is in opkomst. Tijdens de Automotive Inspiration Day kunnen bezoekers zelf ervaren wat de mogelijkheden van VR zijn. Klik hier voor het programma en om u aan te melden.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.

Audi introduceert virtual reality in Nederlandse showroom | Automotive Online

Audi introduceert virtual reality in Nederlandse showroom

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:

Audi lanceert Virtual Reality in haar showrooms, waarbij Audi Centrum Hengelo de Nederlandse primeur heeft. Met een speciale 3D headset kunnen geïnteresseerde klanten een geconfigureerde Audi tot in detail ontdekken. In het concept, Audi Virtual Reality Experience genoemd, kan de geïnteresseerde thuis of bij de dealer een auto configureren. Vervolgens ontvangt hij een code, waarmee hij zijn auto bij de dealer weer kan oproepen om hem virtueel van binnen en van buiten te zien, in 3D. De feature x-ray vision geeft ook een kijkje onder de motorkap van de auto.

Daarnaast is het mogelijk om virtueel toeschouwer te zijn in de pitstraat van een legendarisch circuit of plaats te nemen in een klassieke auto als de Auto Union Type D bolide uit 1939.
Het concept wordt wereldwijd ingezet; in Nederland is de primeur voor Audi Centrum Hengelo, de nieuwe Audi-vestiging van dealerholding Huiskes Kokkeler. Nog dit jaar krijgen vijf andere Nederlandse Audi Centra met een private lounge de beschikking over de VR-technologie.

Virtual reality in winkels en showrooms is in opkomst. Tijdens de Automotive Inspiration Day kunnen bezoekers zelf ervaren wat de mogelijkheden van VR zijn. Klik hier voor het programma en om u aan te melden.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.