Ook Albert Heijn met Leaseplan in private lease
De leasetermijn is 5 jaar op basis van 10 duizend kilometer per jaar en op basis van full operational lease. De auto’s worden aangeboden bij de 35 Albert Heijn XL-vestigingen en de drie Leaseplan-vestigingen. In tegenstelling tot bij de vorige actie met de Fiat 500, is de importeur nu wel bij de aanbieding betrokken. “Wij verzorgen weliswaar zelf de aflevering, maar onderhoud en reparatie wordt uitgevoerd door het dealernetwerk van Hyundai”, vertelt marketingdirecteur Martijn Versteegen van Leaseplan. “Ik denk dus eerlijk gezegd dat de dealers er blij mee zijn. Ze krijgen nu auto’s in de werkplaats die anders niet eens waren verkocht.”
Het gaat om voorraadauto’s; deze komen bij Hyundai vandaan. “Wij hebben de importeur hiervoor benaderd”, vertelt Versteegen. Schade- en bandenservice worden via het eigen netwerk van Leaseplan uitgevoerd. De dealers bieden ook haal- en brengservice.
Definitieve doorbraak
Versteegen durft geen inschatting te geven van het aantal auto’s dat via de actie wordt geleast. Bij de Fiat500 hadden we in een week tijd meer dan duizend aanvragen, waarvan er weliswaar ook een deel uiteindelijk besloot om het contract binnen de bedenktijd te laten ontbinden. “Tja, we voeren de actie uit met de grootste supermarktketen van Nederland. Hij staat in 2 miljoen brochures. Ik verwacht dus wel een succes. Laat ik het zo formuleren: ik denk dat dit de definitieve doorbraak van private lease is”, aldus Versteegen. Hij denkt dat het aantal prive geleaste auto’s aan het eind van dit jaar is verdubbeld naar 30 duizend.
Inruilbonus
De inruil loopt wederom via Webuyanycar, maar Leaseplan doet er een bonus bovenop van 250 euro voor de i10 en 500 euro voor de i20. Dat heeft niets te maken met de uitkomsten van een steekproef door Radar, waaruit bleek dat de inruilprijzen die c2b-veilingen bieden wel erg mager zijn. “We doen dit als extra stimulans om de oude auto in te ruilen”, aldus Versteegen.
Minder afhakers
Hij verwacht dat er dit keer minder mensen na een aanvraag toch afzien van een priveleasecontract dan tijdens de Mediamarktactie. “We starten de campagne op de AutoRAI, dus mensen hebben iets langer de tijd om zich vooraf te informeren. Ook zijn mensen er nu bewuster van, omdat ze al een keer zo’n actie hebben gezien.”