Lease-top 5 kost bedrijfsleven geld

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Chris Schoute

    Ik denk toch dat de heer Van Muyden een beetje in de bonen is. Praktisch alle wagenparken worden grotendeels op integraal budget gestuurd: werknemers kunnen kiezen tot een bepaald bedrag per maand. Als je bij Business Lease calculeert en de traditionele zakenauto’s passen in dat budget, dan offreert Business Lease kennelijk niet met het oog op de toekomst. Dat bleek trouwens eerder al, bij de aankondiging dat klanten bij Business Lease de rekening daarvoor gaan betalen. Het bijkomende feit, dat de Civic in de top-5 terechtkomt bij Business Lease onderschrijft nogmaals, dat niet heel erg vooruitziend wordt gehandeld qua restwaarde van (deze) voertuigen.

  • L. Weijmans

    Men kan de beste en meest stabiele leaseprijzen calculeren over de genoemde top vijf omdat men hier het meest correct de afschrijving, ROB en risico bij kan bepalen. Het is dus logisch dat deze auto ook in de top vijf blijven. De restwaarde en ROB van een hybride is, omdat dit nog relatief nieuwe modellen zijn, moeilijker vast te stellen. Dus ook leaseprijzen (met wat voor meegerekende subsidie dan ook) zullen vaker minder stabiel zijn. Laten we heb al helemaal niet hebben over de courantheid hebben wie weet over 3, 4 of 5 jaar???