Stefanie Wurst nieuwe directeur BMW Group Nederland

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

BMW Group Nederland heeft zojuist bekend gemaakt dat Stefanie Wurst de nieuwe directeur is van BMW Group Nederland. Ze volgt met ingang van september Neil Fiorentinos op, die 4,5 jaar leiding gaf aan de Nederlandse activiteiten van het bedrijf.  

Lees hier een exclusief afscheidsinterview met Neil Fiorentinos. Hij wordt de nieuwe baas van BMW Group Centraal- en Zuidoost-Europa, een markt waar BMW ruim drie keer zoveel auto’s verkoopt als in Nederland. 

‘Ervaren manager’

Wurst (50) komt van BMW Group Germany, waar ze de afgelopen 4,5 jaar head of marketing was. In die functie was ze verantwoordelijk voor de algehele merkstrategie van BMW en de campagnes, dealercommunicatie en het productmanagement voor de Duitse markt. “Ze is een ervaren manager, succesvol in marketing en productmanagement in een sterke markt. Haar visie op het merk, de branche en de consument én haar uitstekende samenwerking met de BMW-dealerorganisatie spelen een essentiële rol in haar nieuwe functie”, aldus Jean-Philippe Parain, senior vice-president Region Europe.

Parain dankt Fiorentinos. “Onder zijn leiderschap heeft Nederland uitstekende resultaten behaald op de beste klantbeleving, segmentleiderschap en vier jaar op rij recordverkoopresultaten voor BMW, Mini en BMW Motorrad.”

Per 1 september 2018 bestaat het managementteam van BMW Group Nederland uit Stefanie Wurst (managing director), Anne Brons (sales), Peter Haug (marketing), Bart Verhoef (Mini), Ralf Edelmann (finance & operations), Evert de Vries (aftersales) en Erick Oberink (sales channel development).

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Stefanie Wurst nieuwe directeur BMW Group Nederland | Automotive Online

Stefanie Wurst nieuwe directeur BMW Group Nederland

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

BMW Group Nederland heeft zojuist bekend gemaakt dat Stefanie Wurst de nieuwe directeur is van BMW Group Nederland. Ze volgt met ingang van september Neil Fiorentinos op, die 4,5 jaar leiding gaf aan de Nederlandse activiteiten van het bedrijf.  

Lees hier een exclusief afscheidsinterview met Neil Fiorentinos. Hij wordt de nieuwe baas van BMW Group Centraal- en Zuidoost-Europa, een markt waar BMW ruim drie keer zoveel auto’s verkoopt als in Nederland. 

‘Ervaren manager’

Wurst (50) komt van BMW Group Germany, waar ze de afgelopen 4,5 jaar head of marketing was. In die functie was ze verantwoordelijk voor de algehele merkstrategie van BMW en de campagnes, dealercommunicatie en het productmanagement voor de Duitse markt. “Ze is een ervaren manager, succesvol in marketing en productmanagement in een sterke markt. Haar visie op het merk, de branche en de consument én haar uitstekende samenwerking met de BMW-dealerorganisatie spelen een essentiële rol in haar nieuwe functie”, aldus Jean-Philippe Parain, senior vice-president Region Europe.

Parain dankt Fiorentinos. “Onder zijn leiderschap heeft Nederland uitstekende resultaten behaald op de beste klantbeleving, segmentleiderschap en vier jaar op rij recordverkoopresultaten voor BMW, Mini en BMW Motorrad.”

Per 1 september 2018 bestaat het managementteam van BMW Group Nederland uit Stefanie Wurst (managing director), Anne Brons (sales), Peter Haug (marketing), Bart Verhoef (Mini), Ralf Edelmann (finance & operations), Evert de Vries (aftersales) en Erick Oberink (sales channel development).

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.