Tesla verlaagt de prijzen in de VS verder, na tegenvallende omzet in Q3

Tesla • Amerikanen betalen deze week 1.250 dollar minder voor een Model 3.
Maarten Bokslag Maarten Bokslag
Foto: Shutterstock

Tesla heeft de prijzen voor zijn belangrijkste modellen in de VS opnieuw verlaagd. De instapprijs voor de Model 3 daalde 1.250 dollar en van de Model Y is een verder uitgeklede versie gepresenteerd.

Volgens verkoopcijfers van het Amerikaanse Auto News is Tesla nog steeds veruit het grootste EV-merk in de VS. Maar recente verkoopcijfers laten zien dat kopers vaker kiezen voor hybrides, die goedkoper zijn dan volledig elektrische modellen. De bereidheid van Amerikanen om geld uit te geven wordt geremd door de hoge rente en de inflatie.

Tesla leverde het afgelopen kwartaal 435.059 voertuigen aan klanten, en dat zijn er 61 duizend minder dan in Q2. De verwachting was dat er juist 20 duizend Tesla’s meer zouden worden geleverd.

Volgens Auto News heeft Tesla, dankzij de hoge productiecapaciteit in de fabrieken, meer ruimte voor prijsverlagingen dan de grote autobedrijven die hun focus nog maar net op elektrische voertuigen verleggen. Toch geldt ook voor Tesla dat de prijsverlagingen wel drukken op de winstmarges. Tesla topman Elon Musk heeft echter een beleid waarbij omzet belangrijker is dan winst.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

Tesla verlaagt de prijzen in de VS verder, na tegenvallende omzet in Q3 | Automotive Online

Tesla verlaagt de prijzen in de VS verder, na tegenvallende omzet in Q3

Tesla • Amerikanen betalen deze week 1.250 dollar minder voor een Model 3.
Maarten Bokslag Maarten Bokslag
Foto: Shutterstock

Tesla heeft de prijzen voor zijn belangrijkste modellen in de VS opnieuw verlaagd. De instapprijs voor de Model 3 daalde 1.250 dollar en van de Model Y is een verder uitgeklede versie gepresenteerd.

Volgens verkoopcijfers van het Amerikaanse Auto News is Tesla nog steeds veruit het grootste EV-merk in de VS. Maar recente verkoopcijfers laten zien dat kopers vaker kiezen voor hybrides, die goedkoper zijn dan volledig elektrische modellen. De bereidheid van Amerikanen om geld uit te geven wordt geremd door de hoge rente en de inflatie.

Tesla leverde het afgelopen kwartaal 435.059 voertuigen aan klanten, en dat zijn er 61 duizend minder dan in Q2. De verwachting was dat er juist 20 duizend Tesla’s meer zouden worden geleverd.

Volgens Auto News heeft Tesla, dankzij de hoge productiecapaciteit in de fabrieken, meer ruimte voor prijsverlagingen dan de grote autobedrijven die hun focus nog maar net op elektrische voertuigen verleggen. Toch geldt ook voor Tesla dat de prijsverlagingen wel drukken op de winstmarges. Tesla topman Elon Musk heeft echter een beleid waarbij omzet belangrijker is dan winst.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.