Auto1 Group: Break-even eind 2023

Auto1 • Occasionbedrijf Auto1 Group denkt eind dit jaar het break-evenpoint te bereiken.
Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Autohero is onderdeel van Auto1. (foto: Auto1)

De omzet steeg in 2022 met 36 procent naar 6,5 miljard euro. In totaal verkocht het bedrijf 649 duizend occasions. Dat maakt het bedrijf vandaag bekend. Het operationele verlies (Ebitda) kwam uit op 165,6 miljoen euro.

Het bedrijf zag de verkoop groeien. De b2b-divisie verhandelde 585 duizend voertuigen (+5,4%) en retaildochter Autohero verkocht er 64 duizend (+55%).

Dit jaar verwacht Auto1 opnieuw te groeien, maar het bedrijf is conservatief in zijn plannen. Er moeten dit jaar tussen de 625 en 690 duizend auto’s worden verkocht, waarvan zo’n 70 duizend via Autohero. Het bedrijf is na het vertrek van Cazoo en het stoppen van Carnext de enige pan-Europees opererende online occassionretailer.

Lees hier een interview met Ruben Veldkamp, directeur b2b bij Auto1 Nederland. Volgens hem is de Europa-brede aanwezigheid van Auto1 een steeds groter voordeel.

Het operationele verlies (Ebitda) steeg naar 165,6 miljoen euro, na 107,1 miljoen euro in 2021. Dit jaar wil het bedrijf in het vierde kwartaal een break-even Ebitda realiseren.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Auto1 Group: Break-even eind 2023 | Automotive Online

Auto1 Group: Break-even eind 2023

Auto1 • Occasionbedrijf Auto1 Group denkt eind dit jaar het break-evenpoint te bereiken.
Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Autohero is onderdeel van Auto1. (foto: Auto1)

De omzet steeg in 2022 met 36 procent naar 6,5 miljard euro. In totaal verkocht het bedrijf 649 duizend occasions. Dat maakt het bedrijf vandaag bekend. Het operationele verlies (Ebitda) kwam uit op 165,6 miljoen euro.

Het bedrijf zag de verkoop groeien. De b2b-divisie verhandelde 585 duizend voertuigen (+5,4%) en retaildochter Autohero verkocht er 64 duizend (+55%).

Dit jaar verwacht Auto1 opnieuw te groeien, maar het bedrijf is conservatief in zijn plannen. Er moeten dit jaar tussen de 625 en 690 duizend auto’s worden verkocht, waarvan zo’n 70 duizend via Autohero. Het bedrijf is na het vertrek van Cazoo en het stoppen van Carnext de enige pan-Europees opererende online occassionretailer.

Lees hier een interview met Ruben Veldkamp, directeur b2b bij Auto1 Nederland. Volgens hem is de Europa-brede aanwezigheid van Auto1 een steeds groter voordeel.

Het operationele verlies (Ebitda) steeg naar 165,6 miljoen euro, na 107,1 miljoen euro in 2021. Dit jaar wil het bedrijf in het vierde kwartaal een break-even Ebitda realiseren.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.