‘Automakers moeten krachten bundelen voor ontwikkeling hybride’

Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
• Laatste update:
“Het zou in economisch opzicht zeker logisch zijn. Het is een behoorlijk duur product.” (foto: Shutterstock)

Automakers moeten de bouw van auto’s met hybride verbrandingsmotoren samenvoegen om zo schaalvoordelen te behalen, omdat veel autofabrikanten meer op elektrisch aangedreven voertuigen richten. Dat vindt Michael Fleiss, topman van Powertrain Engineering Sweden, bouwer van aandrijflijnen en een dochteronderneming van Volvo. De fabrikant investeerde eerder ook in een batterijfabriek, omdat de automaker graag de ‘snelste transitie in de auto-industrie’ wil realiseren.

Volgens Fleiss is ‘het ergste dat voor het klimaat en de wereld’ kan gebeuren dat de techniek van hybride verbrandingsmotoren niet meer verder wordt ontwikkeld. Dat dreigt echter te gebeuren als autofabrikanten al hun geld in de ontwikkeling van elektrische auto’s steken. Dat meldt nieuws.nl. Het samenvoegen van de ontwikkeling en bouw van hybride verbrandingsmotoren door verschillende autofabrikanten kan dat tegengaan. “Het zou in economisch opzicht zeker logisch zijn. Het is een behoorlijk duur product,” aldus Fleiss.

Aurobay

Swedish Powertrain Engineering wil samen met een Chinees zusterbedrijf in dat gat duiken. De twee bedrijven, die gezamenlijk onder de naam Aurobay opereren, willen volgens Fleiss ‘zo snel mogelijk zo groot mogelijk’ worden. “Zelfs als alle plannen en ambities uitkomen heeft in 2040 nog driekwart van de auto’s op de weg een verbrandingsmotor”, zegt hij.

Vorige maand werd bekend dat de Saoedische oliegigant Aramco mogelijk een belang neemt in de verbrandingsmotor-divisie van Renault.

‘Automakers moeten krachten bundelen voor ontwikkeling hybride’ | Automotive Online

‘Automakers moeten krachten bundelen voor ontwikkeling hybride’

Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
• Laatste update:
“Het zou in economisch opzicht zeker logisch zijn. Het is een behoorlijk duur product.” (foto: Shutterstock)

Automakers moeten de bouw van auto’s met hybride verbrandingsmotoren samenvoegen om zo schaalvoordelen te behalen, omdat veel autofabrikanten meer op elektrisch aangedreven voertuigen richten. Dat vindt Michael Fleiss, topman van Powertrain Engineering Sweden, bouwer van aandrijflijnen en een dochteronderneming van Volvo. De fabrikant investeerde eerder ook in een batterijfabriek, omdat de automaker graag de ‘snelste transitie in de auto-industrie’ wil realiseren.

Volgens Fleiss is ‘het ergste dat voor het klimaat en de wereld’ kan gebeuren dat de techniek van hybride verbrandingsmotoren niet meer verder wordt ontwikkeld. Dat dreigt echter te gebeuren als autofabrikanten al hun geld in de ontwikkeling van elektrische auto’s steken. Dat meldt nieuws.nl. Het samenvoegen van de ontwikkeling en bouw van hybride verbrandingsmotoren door verschillende autofabrikanten kan dat tegengaan. “Het zou in economisch opzicht zeker logisch zijn. Het is een behoorlijk duur product,” aldus Fleiss.

Aurobay

Swedish Powertrain Engineering wil samen met een Chinees zusterbedrijf in dat gat duiken. De twee bedrijven, die gezamenlijk onder de naam Aurobay opereren, willen volgens Fleiss ‘zo snel mogelijk zo groot mogelijk’ worden. “Zelfs als alle plannen en ambities uitkomen heeft in 2040 nog driekwart van de auto’s op de weg een verbrandingsmotor”, zegt hij.

Vorige maand werd bekend dat de Saoedische oliegigant Aramco mogelijk een belang neemt in de verbrandingsmotor-divisie van Renault.