Volvo Cars investeert in autoplatform Carwow

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
Volvo Cars investeert in platform Carwow. (Foto: Volvo Cars)

Volvo Cars heeft een strategisch minderheidsbelang genomen in Carwow, een Brits online platform voor de koop van nieuwe auto’s. Dat maakt Volvo vandaag bekend. De financiële details van de investering zijn niet bekendgemaakt.

“Third-party marktplaatsen spelen een sleutelrol in elke consumentenindustrie, ook in het concurrentielandschap van Volvo Cars”, aldus Lex Kerssemakers, cco bij Volvo Cars. “Wij waren één van de eerste autofabrikanten die de overstap naar online verkoop maakten en via dit strategische partnerschap zullen we leren en inzichten verwerven in online koopgedrag. Onze samenwerking met Carwow zal ons en onze retailpartners helpen om volumes te laten groeien en ons doel te bereiken om in 2025 ongeveer de helft van ons volume online te verkopen.”

De investering in aandelen is de volgende stap in het bestaande partnership tussen Volvo Cars en Carwow, dat ook samenwerkingsverband omvat op het gebied van de abonnementsdienst van Volvo Cars en het stimuleren van traffic en sales leads naar de autofabrikant en zijn retailpartners. 

Ambities

“Volvo Cars en Carwow hebben dezelfde ambities: het online kopen van een auto eenvoudig en probleemloos maken en consumenten helpen over te stappen op elektrische auto’s”, zegt Alexander Petrofski, hoofd van het Volvo Cars Tech Fund. “Onze investering in carwow is een goed voorbeeld van hoe het Volvo Cars Tech Fund de algemene strategische richting van het bedrijf wil ondersteunen.”

Carwow is naar eigen zeggen één van de toonaangevende online marktplaatsen voor nieuwe auto’s in het VK, Duitsland en Spanje. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Londen; er werken zo’n 400 mensen voor het bedrijf.

Volvo Cars investeert in autoplatform Carwow | Automotive Online

Volvo Cars investeert in autoplatform Carwow

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
Volvo Cars investeert in platform Carwow. (Foto: Volvo Cars)

Volvo Cars heeft een strategisch minderheidsbelang genomen in Carwow, een Brits online platform voor de koop van nieuwe auto’s. Dat maakt Volvo vandaag bekend. De financiële details van de investering zijn niet bekendgemaakt.

“Third-party marktplaatsen spelen een sleutelrol in elke consumentenindustrie, ook in het concurrentielandschap van Volvo Cars”, aldus Lex Kerssemakers, cco bij Volvo Cars. “Wij waren één van de eerste autofabrikanten die de overstap naar online verkoop maakten en via dit strategische partnerschap zullen we leren en inzichten verwerven in online koopgedrag. Onze samenwerking met Carwow zal ons en onze retailpartners helpen om volumes te laten groeien en ons doel te bereiken om in 2025 ongeveer de helft van ons volume online te verkopen.”

De investering in aandelen is de volgende stap in het bestaande partnership tussen Volvo Cars en Carwow, dat ook samenwerkingsverband omvat op het gebied van de abonnementsdienst van Volvo Cars en het stimuleren van traffic en sales leads naar de autofabrikant en zijn retailpartners. 

Ambities

“Volvo Cars en Carwow hebben dezelfde ambities: het online kopen van een auto eenvoudig en probleemloos maken en consumenten helpen over te stappen op elektrische auto’s”, zegt Alexander Petrofski, hoofd van het Volvo Cars Tech Fund. “Onze investering in carwow is een goed voorbeeld van hoe het Volvo Cars Tech Fund de algemene strategische richting van het bedrijf wil ondersteunen.”

Carwow is naar eigen zeggen één van de toonaangevende online marktplaatsen voor nieuwe auto’s in het VK, Duitsland en Spanje. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Londen; er werken zo’n 400 mensen voor het bedrijf.