Genesis maakt Europees debuut in de zomer

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
Genesis start aankomende zomer met de verkoop van zijn auto's in Europa. (Foto: Genesis)

Het Koreaanse premium automerk Genesis start aankomende zomer met de verkoop van zijn auto’s in Europa. Genesis, dat eigendom is van Hyundai, opent zogenoemde retailstudio’s in Londen, München en Zürich. Daarnaast verkoopt het merk zijn auto’s online aan de klant. Dat maakt Genesis Motor Europe bekend.

Genesis hanteert een omni-channelaanpak met directe verkoop online en in drie retailstudio’s. Om de online verkoop te bespoedigen zijn er digitale tools ontwikkeld, waaronder een online configuratie en e-commerce platform. Op dit platform zijn vereenvoudigde voertuigspecificaties te vinden en kan de klant kiezen voor abonnementsopties.

Naar eigen zeggen hanteert het bedrijf transparante prijzen voor al zijn modellen met een vijfjarig onderhoudsplan. Het eerste volledig elektrische model van het merk, de G80 sedan en de GV80 suv, kan vanaf juni worden besteld. Binnen een jaar hoopt het bedrijf een auto te lanceren die specifiek bestemd is voor de Europese markt.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

Genesis maakt Europees debuut in de zomer | Automotive Online

Genesis maakt Europees debuut in de zomer

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
Genesis start aankomende zomer met de verkoop van zijn auto's in Europa. (Foto: Genesis)

Het Koreaanse premium automerk Genesis start aankomende zomer met de verkoop van zijn auto’s in Europa. Genesis, dat eigendom is van Hyundai, opent zogenoemde retailstudio’s in Londen, München en Zürich. Daarnaast verkoopt het merk zijn auto’s online aan de klant. Dat maakt Genesis Motor Europe bekend.

Genesis hanteert een omni-channelaanpak met directe verkoop online en in drie retailstudio’s. Om de online verkoop te bespoedigen zijn er digitale tools ontwikkeld, waaronder een online configuratie en e-commerce platform. Op dit platform zijn vereenvoudigde voertuigspecificaties te vinden en kan de klant kiezen voor abonnementsopties.

Naar eigen zeggen hanteert het bedrijf transparante prijzen voor al zijn modellen met een vijfjarig onderhoudsplan. Het eerste volledig elektrische model van het merk, de G80 sedan en de GV80 suv, kan vanaf juni worden besteld. Binnen een jaar hoopt het bedrijf een auto te lanceren die specifiek bestemd is voor de Europese markt.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.