‘Seat aast op marktpositie Alfa Romeo’

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
De Seat Cupra Ateca met 300 pk gaat de concurrentie aan met Alfa Romeo (foto: Seat)

Al eerder probeerde Seat om een serieus alternatief te bieden voor het sportieve Italiaanse merk. De Spaanse autofabrikant mist echter de aantrekkingskracht én historie van Alfa. De nieuwe ceo van de VW Group, Herbert Diess, gelooft echter dat Seat nu wel weer kansen heeft. Er is een jonge groep autokopers die zich de gloriedagen van Alfa Romeo niet herinneren, meent hij. “Jong, sportief,, emotioneel. Dat is hoe we Seat een beetje hoger positioneren”, zei Diess tijdens de presentatie van de halfjaarcijfers van VW.

In Europa is Seat onder jongeren nu beter bekend dan Alfa Romeo, tekent Automotive News Europe op uit de mond van Diess. “Voor mensen van onze leeftijd is Alfa een fantastisch merk, maar sinds ik me kan herinneren is Alfa achteruit gegaan. Vraag een 25-35-jarige over Alfa en ze hebben geen idee wat het is.” Om de ambities waar te maken heeft Seat zijn assortiment recent uitgebreid met twee suv’s en is submerk Cupra gelanceerd. Inmiddels zijn er vier Cupra-dealers in Nederland.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.