Column de Vries | Één zin maakt het verschil

Column • In februari kon hij eindelijk weer doorgaan: de NADA, de conferentie van de Amerikaanse National Automobile Dealers Association. Oftewel het feestje van de Amerikaanse Bovag. En feest was het, zag Automotive-columnist Paul de Vries. 
Paul de Vries Paul de Vries
• Laatste update:
Paul de Vries is woordvoerder van Marktplaats en eigenaar van #DCDW

Na een jaar van radiostilte door corona, konden de dealers weer los op de plek van het evenement, het mondaine Las Vegas. Met twee jaar recordwinsten achter de rug was er geen gebrek aan enthousiasme en uitbundigheid. Je moest goed kijken, vragen en vooral doorvragen of de oorlog tussen Rusland en Oekraïne de bloeiende auto-economie misschien zou gaan beïnvloeden.

Wat me wel opviel: de vele deelnemers die klagen dat ze niets nieuws horen over de automotive. Ze spenderen vier dagen in hotels, betalen een duur ticket van meer dan 700 euro en verwachten dan ook iets te horen waarmee ze thuis kunnen komen en direct hun business kunnen veranderen. 

Veel deelnemers klaagden dat ze niets nieuws hoorden

De waarheid is echter meestal anders. Er is geen silver bullet, iets unieks waarmee je zonder al te veel moeite betere resultaten haalt. Een dieetpil die je in staat stelt om toch je vol te vreten, maar wel af te vallen. Nee zoiets bestaat zelfs in Las Vegas, niet.

F16

Er waren niet veel deelnemers uit Nederland, wellicht om dezelfde reden. Het is elk jaar een beetje van hetzelfde en je moet echt zoeken voor nieuwe inzichten en visies. Persoonlijk ga ik voor die ene zin. De zin die mij op nieuwe gedachten brengt, op een ander spoor zet en daarmee nieuwe energie brengt. Zo’n zin was bijvoorbeeld een aantal jaren geleden: “Inspiration without Action is nothing! ”Uitgesproken door een F16-piloot op het hoofdpodium die ook graag professioneel golfer wilde worden, maar ook straaljagerpiloot. Een combinatie die niet vanzelf gaat en waar je echt actie voor moet ondernemen.

Een andere inspiratiebron was David Kain, met de zin: “Sluit elke respons op een online lead af met een vraagteken.” Een zin waar ik talloze artikelen, seminars en trainingen mee hebt gevuld. Het waren echt geen nieuwe inzichten, maar jezelf eruit trekken naar een congres gaan en je agenda daadwerkelijk leegmaken is de eerste stap.

Ik zie u daarom graag op 12 mei op het Nationaal Automotive Dealercongres, ons eigen NADA. En daarvoor hoeft u nu niet te vliegen. Zoek gewoon voor die ene zin!