Column de Vries | Traditioneel Digitaal

Column • U kent ze vast wel, die salesmanagers, directeuren en soms eigenaren van autobedrijven, die zeggen dat ze ook iets met internet moeten doen. Of beter: móeten doen. Vaak doelen ze op de leadopvolging die er een beetje bij hangt. 
Paul de Vries Paul de Vries
• Laatste update:
Paul de Vries

Welkom in de echte wereld. Zo aan het einde van 2019 kunnen we stellen dat online misschien wel twee, drie verschillende snelheden heeft en dat de autobranche niet altijd (meestal niet) de snelste is. De consument vindt veel zaken die met de smartphone worden gedaan heel normaal.

Waarom kan de klant geen vraag stellen via Whatsapp, SMS of Facebook Messenger?

Met dat in het achterhoofd is het vreemd dat de autobranche de belangrijkste KPI, het meten of de marketinginvestering heeft gerendeerd, koppelt aan het aantal leads. En met leads bedoel ik mensen die interesse hebben in uw product of service en via een ingevuld formulier op uw website, informatie hopen te ontvangen die u blijkbaar niet op de website had staan. Geen direct contact dus. En dat duurt nog even, want wekenlang jaagt de dealer op die klant om ‘m überhaupt in een dialoog te krijgen. Is dat niet traditioneel digitaal? Ja, nogal, en dat geldt ook voor de portalen die de Call To Action hebben op het verkrijgen van leads met een e-mailadres en hopelijk een mobiel telefoonnummer. 

Dat moet anders in 2020. Het kan niet zo zijn dat dealers veel geld betalen voor die portalen en een omgeving krijgen die werkte in 2010, maar niet meer van deze tijd is.Waarom kan de klant geen vraag stellen via Whatsapp, SMS of Facebook Messenger? Bellen is slechts de elfde meest gedane taak op een smartphone, waar direct messaging op 1 staat. Waarom ik e-mailen niet noem?  Dat is zó 2000. Succes in 2020!

Column de Vries | Traditioneel Digitaal | Automotive Online

Column de Vries | Traditioneel Digitaal

Column • U kent ze vast wel, die salesmanagers, directeuren en soms eigenaren van autobedrijven, die zeggen dat ze ook iets met internet moeten doen. Of beter: móeten doen. Vaak doelen ze op de leadopvolging die er een beetje bij hangt. 
Paul de Vries Paul de Vries
• Laatste update:
Paul de Vries

Welkom in de echte wereld. Zo aan het einde van 2019 kunnen we stellen dat online misschien wel twee, drie verschillende snelheden heeft en dat de autobranche niet altijd (meestal niet) de snelste is. De consument vindt veel zaken die met de smartphone worden gedaan heel normaal.

Waarom kan de klant geen vraag stellen via Whatsapp, SMS of Facebook Messenger?

Met dat in het achterhoofd is het vreemd dat de autobranche de belangrijkste KPI, het meten of de marketinginvestering heeft gerendeerd, koppelt aan het aantal leads. En met leads bedoel ik mensen die interesse hebben in uw product of service en via een ingevuld formulier op uw website, informatie hopen te ontvangen die u blijkbaar niet op de website had staan. Geen direct contact dus. En dat duurt nog even, want wekenlang jaagt de dealer op die klant om ‘m überhaupt in een dialoog te krijgen. Is dat niet traditioneel digitaal? Ja, nogal, en dat geldt ook voor de portalen die de Call To Action hebben op het verkrijgen van leads met een e-mailadres en hopelijk een mobiel telefoonnummer. 

Dat moet anders in 2020. Het kan niet zo zijn dat dealers veel geld betalen voor die portalen en een omgeving krijgen die werkte in 2010, maar niet meer van deze tijd is.Waarom kan de klant geen vraag stellen via Whatsapp, SMS of Facebook Messenger? Bellen is slechts de elfde meest gedane taak op een smartphone, waar direct messaging op 1 staat. Waarom ik e-mailen niet noem?  Dat is zó 2000. Succes in 2020!