'De meeste webbouwers lukt het niet om een fatsoenlijke aftersaleswebsite te bouwen'

Column De Vries | De moeizame relatie tussen Internet en aftersales

Redactie Redactie
• Laatste update:

Terwijl de klant voor onderhoud veel vaker voor de deur staat. Van de meeste websites van dealers, autobedrijven en ketens, word ik daarom verdrietig. De meeste lukt het niet om een fatsoenlijke aftersaleswebsite te bouwen. Daarmee bedoel ik een website die op de telefoon leesbaar is, met een chatbotachtige communicatie en de mogelijk om online te plannen. En dan niet door de agenda voor de komende weken open zetten, maar een een dynamische planning. Inclusief de mogelijkheid om, als er plotseling ruimte vrijkomt, dat vrijgevallen uurtje aan te bieden met een flexibele prijs. Met de opkomst van slimme speakers wordt de ernst van de situatie nog pijnlijker duidelijk. Vraag Google Home maar eens een onderhoudsafspraak voor je auto te maken. In plaats van tien opties, krijg je slechts één mogelijkheid. The winner takes it all.

De meeste kunnen geen fatsoenlijke site bouwen.

Waar Voice de nieuwe werkelijkheid wordt, hebben de meeste websitebouwers moeite om de elementaire zaken op orde te houden. Als we willen dat de online automotive beter wordt, dan moeten we allereerst beseffen dat de achterstand die we in de autobranche hebben ten opzichte van de algemene onlinemarkt, heel groot is. De klant verwacht steeds meer van zijn autobedrijf. In de werkplaats, in de showroom en ook online. Laat het een waarschuwing zijn.

Paul de Vries is eigenaar/oprichter van dealerplatform #DCDW en woordvoerder van Marktplaats. Maandelijks schrijft hij in Automotive een column over de online automotive wereld.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Column De Vries | De moeizame relatie tussen Internet en aftersales | Automotive Online
'De meeste webbouwers lukt het niet om een fatsoenlijke aftersaleswebsite te bouwen'

Column De Vries | De moeizame relatie tussen Internet en aftersales

Redactie Redactie
• Laatste update:

Terwijl de klant voor onderhoud veel vaker voor de deur staat. Van de meeste websites van dealers, autobedrijven en ketens, word ik daarom verdrietig. De meeste lukt het niet om een fatsoenlijke aftersaleswebsite te bouwen. Daarmee bedoel ik een website die op de telefoon leesbaar is, met een chatbotachtige communicatie en de mogelijk om online te plannen. En dan niet door de agenda voor de komende weken open zetten, maar een een dynamische planning. Inclusief de mogelijkheid om, als er plotseling ruimte vrijkomt, dat vrijgevallen uurtje aan te bieden met een flexibele prijs. Met de opkomst van slimme speakers wordt de ernst van de situatie nog pijnlijker duidelijk. Vraag Google Home maar eens een onderhoudsafspraak voor je auto te maken. In plaats van tien opties, krijg je slechts één mogelijkheid. The winner takes it all.

De meeste kunnen geen fatsoenlijke site bouwen.

Waar Voice de nieuwe werkelijkheid wordt, hebben de meeste websitebouwers moeite om de elementaire zaken op orde te houden. Als we willen dat de online automotive beter wordt, dan moeten we allereerst beseffen dat de achterstand die we in de autobranche hebben ten opzichte van de algemene onlinemarkt, heel groot is. De klant verwacht steeds meer van zijn autobedrijf. In de werkplaats, in de showroom en ook online. Laat het een waarschuwing zijn.

Paul de Vries is eigenaar/oprichter van dealerplatform #DCDW en woordvoerder van Marktplaats. Maandelijks schrijft hij in Automotive een column over de online automotive wereld.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.