DCDW Podcast 286: Frank Mader met de oprichting en doel van Werkbus

Dani Allen Dani Allen
Beeld: DCDW

Op maat

“Ik ben Frank Mader en van huis uit ben ik verkoper. Eerst heb ik een online schildersbedrijf opgericht en van daaruit ben ik in de bedrijfswagens terechtgekomen.

Het doel van Werkbus.com en Werkbus.nu is meer transparantie bieden aan iedereen die een bedrijfswagen koopt of leaset. Elk bedrijf en iedere ondernemer heeft andere wensen en behoeften als het om bedrijfswagens gaat. Daarnaast leveren we maatwerk. We zijn begonnen met een Renault Express met een wand- en vloerinrichting en een kastinrichting. Die auto was specifiek gericht op zzp’ers met een schilderbedrijf. Vervolgens hebben we dat concept herhaald met een omgebouwde Renault Trafic. Die bieden we aan via de website Schildersbus.nl.”

Aanbod

“Voor Werkbus werk ik samen met partners. Dat zijn bijvoorbeeld bedrijfwagendealers en andere bedrijfswagenbedrijven, maar ook bedrijfswageninrichters. Het idee is dat de ondernemer, de klant, thuis online een bedrijfsauto samenstelt met de gewenste opties, kleur, extra’s en inrichting. Binnen twee minuten ontvangt de klant een prijsopgave voor negen merken en negen varianten. De prijsopgave bestaat uit een totaalprijs en een leasevoorstel. Kort daarna nemen we persoonlijk via de telefoon of via e-mail contact op om de offerte door te bespreken. De definitieve overeenkomst tussen de klant en het dealerbedrijf loopt via het dealerbedrijf. Wij zoeken altijd zoveel mogelijk naar een match met een dealer in de omgeving van de ondernemer.”

Overzichtelijk

“Als dealers een voorraadbus kant en klaar omgebouwd willen aanbieden, kan dat ook via ons platform. Elektrische bedrijfswagens bieden we aan via een aparte pagina. Het Werkbus-concept draait om samen spelen en samen delen. Ik geloof dat je met meerdere partijen in de markt waarde kan toevoegen. Onze kracht is dat wij ons richten op kleinere bedrijven en zzp’ers. Ons sterke punt is dat ondernemers bij ons op één plek een duidelijk overzicht krijgen van de mogelijkheden. Ze hoeven niet vijf dealers te bezoeken voor een goede deal. Bij ons krijgen ze in één keer een aanbod op maat, online en zonder gedoe.”

Frank, dankjewel voor het gesprek en luisteraars bedankt voor het luisteren. Volgende week is er een nieuwe podcast met een nieuwe gast.

Luister de volledige podcast hier:

DCDW Podcast 286: Frank Mader met de oprichting en doel van Werkbus | Automotive Online

DCDW Podcast 286: Frank Mader met de oprichting en doel van Werkbus

Dani Allen Dani Allen
Beeld: DCDW

Op maat

“Ik ben Frank Mader en van huis uit ben ik verkoper. Eerst heb ik een online schildersbedrijf opgericht en van daaruit ben ik in de bedrijfswagens terechtgekomen.

Het doel van Werkbus.com en Werkbus.nu is meer transparantie bieden aan iedereen die een bedrijfswagen koopt of leaset. Elk bedrijf en iedere ondernemer heeft andere wensen en behoeften als het om bedrijfswagens gaat. Daarnaast leveren we maatwerk. We zijn begonnen met een Renault Express met een wand- en vloerinrichting en een kastinrichting. Die auto was specifiek gericht op zzp’ers met een schilderbedrijf. Vervolgens hebben we dat concept herhaald met een omgebouwde Renault Trafic. Die bieden we aan via de website Schildersbus.nl.”

Aanbod

“Voor Werkbus werk ik samen met partners. Dat zijn bijvoorbeeld bedrijfwagendealers en andere bedrijfswagenbedrijven, maar ook bedrijfswageninrichters. Het idee is dat de ondernemer, de klant, thuis online een bedrijfsauto samenstelt met de gewenste opties, kleur, extra’s en inrichting. Binnen twee minuten ontvangt de klant een prijsopgave voor negen merken en negen varianten. De prijsopgave bestaat uit een totaalprijs en een leasevoorstel. Kort daarna nemen we persoonlijk via de telefoon of via e-mail contact op om de offerte door te bespreken. De definitieve overeenkomst tussen de klant en het dealerbedrijf loopt via het dealerbedrijf. Wij zoeken altijd zoveel mogelijk naar een match met een dealer in de omgeving van de ondernemer.”

Overzichtelijk

“Als dealers een voorraadbus kant en klaar omgebouwd willen aanbieden, kan dat ook via ons platform. Elektrische bedrijfswagens bieden we aan via een aparte pagina. Het Werkbus-concept draait om samen spelen en samen delen. Ik geloof dat je met meerdere partijen in de markt waarde kan toevoegen. Onze kracht is dat wij ons richten op kleinere bedrijven en zzp’ers. Ons sterke punt is dat ondernemers bij ons op één plek een duidelijk overzicht krijgen van de mogelijkheden. Ze hoeven niet vijf dealers te bezoeken voor een goede deal. Bij ons krijgen ze in één keer een aanbod op maat, online en zonder gedoe.”

Frank, dankjewel voor het gesprek en luisteraars bedankt voor het luisteren. Volgende week is er een nieuwe podcast met een nieuwe gast.

Luister de volledige podcast hier: