DCDW Podcast 277: Erik van den Heuvel van VWE Automotive

William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:
Beeld: DCDW

Frictieloos

“Begin 2022 kreeg ik de kans om over te stappen naar VWE. VWE is een van de drie RDW-informatieproviders. Vroeger was VWE nauw betrokken bij de fysieke automarkten in Utrecht en Beverwijk. Dat heeft plaatsgemaakt voor het VWE Automotive Trade Center, een online platform voor aanbieders en kopers uit binnen- en buitenland. Onze unieke propositie is dat wij zorgen voor een frictieloze transactie voor alle betrokken partijen, van de financiële afwikkeling en de bpm-teruggaaf bij export tot de administratieve afwikkeling en het transport. Naast ex-lease-auto’s kijken we naar mogelijkheden om inruilauto’s via het platform aan te bieden. Ook daar is vraag naar.”

Data-analyse

“Exportklanten bedienen is een van onze specialiteiten. We hebben eigen kantoren in Duitsland en Frankrijk zodat we de exportprocessen voor onze klanten zo goed en soepel mogelijk kunnen begeleiden. Naast RDW-diensten en het veiligingplatform zijn we actief met ons consumentenplatform Finnik. De Finnik-app is ontzettend populair bij particuliere en zakelijke gebruikers. Jaarlijks worden tussen de 40 en 50 miljoen voertuigrapporten opgevraagd. Ook voor autobedrijven is Finnik nuttig. Finnik helpt om het onderscheidend vermogen van aangeboden auto’s te benadrukken. De Finnik-data geeft ook een goede indruk hoe snel een auto van eigenaar gaat wisselen.”

Verrijken

“De vierde pijler van VWE is data science intelligence. We combineren verschillende databronnen waarmee we onze klanten kunnen adviseren en ondersteunen. Met data helpen we bedrijven om succesvoller te worden en succesvol te blijven. Data helpt om het onderscheidend vermogen, de verwachte statijd en de optimale prijs van een auto te bepalen. Dankzij onze samenwerking met DAT kunnen we voertuigdata verrijken, van exacte uitvoering en specificaties tot de fabrieksopties. Zeker bij importauto’s is dat relevant, want in ieder land zijn de standaarduitrusting en optiepakketten anders samengesteld. Verder ontwikkelen we doorlopend nieuwe producten en diensten voor merkonafhankelijke en merkgebonden bedrijven: we willen iedere klant zo goed mogelijk bedienen.”

 

DCDW Podcast 277: Erik van den Heuvel van VWE Automotive | Automotive Online

DCDW Podcast 277: Erik van den Heuvel van VWE Automotive

William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:
Beeld: DCDW

Frictieloos

“Begin 2022 kreeg ik de kans om over te stappen naar VWE. VWE is een van de drie RDW-informatieproviders. Vroeger was VWE nauw betrokken bij de fysieke automarkten in Utrecht en Beverwijk. Dat heeft plaatsgemaakt voor het VWE Automotive Trade Center, een online platform voor aanbieders en kopers uit binnen- en buitenland. Onze unieke propositie is dat wij zorgen voor een frictieloze transactie voor alle betrokken partijen, van de financiële afwikkeling en de bpm-teruggaaf bij export tot de administratieve afwikkeling en het transport. Naast ex-lease-auto’s kijken we naar mogelijkheden om inruilauto’s via het platform aan te bieden. Ook daar is vraag naar.”

Data-analyse

“Exportklanten bedienen is een van onze specialiteiten. We hebben eigen kantoren in Duitsland en Frankrijk zodat we de exportprocessen voor onze klanten zo goed en soepel mogelijk kunnen begeleiden. Naast RDW-diensten en het veiligingplatform zijn we actief met ons consumentenplatform Finnik. De Finnik-app is ontzettend populair bij particuliere en zakelijke gebruikers. Jaarlijks worden tussen de 40 en 50 miljoen voertuigrapporten opgevraagd. Ook voor autobedrijven is Finnik nuttig. Finnik helpt om het onderscheidend vermogen van aangeboden auto’s te benadrukken. De Finnik-data geeft ook een goede indruk hoe snel een auto van eigenaar gaat wisselen.”

Verrijken

“De vierde pijler van VWE is data science intelligence. We combineren verschillende databronnen waarmee we onze klanten kunnen adviseren en ondersteunen. Met data helpen we bedrijven om succesvoller te worden en succesvol te blijven. Data helpt om het onderscheidend vermogen, de verwachte statijd en de optimale prijs van een auto te bepalen. Dankzij onze samenwerking met DAT kunnen we voertuigdata verrijken, van exacte uitvoering en specificaties tot de fabrieksopties. Zeker bij importauto’s is dat relevant, want in ieder land zijn de standaarduitrusting en optiepakketten anders samengesteld. Verder ontwikkelen we doorlopend nieuwe producten en diensten voor merkonafhankelijke en merkgebonden bedrijven: we willen iedere klant zo goed mogelijk bedienen.”