DCDW Podcast 166: Cost-per-click is het eerlijkste betaalmodel voor autobedrijven

Romy Wielinga Romy Wielinga

“Met Gaspedaal.nl experimenteerden we volop met een cost-per-click betaalstructuur. Dat vind ik nog steeds de eerlijkste manier van afrekenen. Met een cost-per-click betaalmodel betaalt een autobedrijf alleen als een klant via een bepaald op jouw advertenties reageert. Gaspedaal was heel transparant over data. We deelden online analytics gewoon met onze klanten.”

Analytics

“Op basis van onze data en eigen data konden autobedrijven actief sturen. Willen we bezoekers naar onze eigen site sturen of naar een externe site? Beide vormen hebben een bepaalde waarde. Een portal genereert niet alleen traffic maar ook leads en aanvragen. Sinds kort werk ik voor AutoUncle. AutoUncle komt uit Denemarken. Het bedrijf bestaat tien jaar en is ontstaan vanuit data-analyse. De oprichter is begonnen met een tool voor autowaardebepaling. Later is dat opgeschaald naar een autoportal dat actief is in twaalf Europese landen. De kracht van AutoUncle is de combinatie van website, waardebepaling en leadgeneratie.”

AutoUncle

“Bij de huidige traffic naar websites van dealers en importeurs zie je dat consumenten niet goed worden bediend. Daardoor gaat veel marketinggeld verloren. AutoUncle heeft een tool waarmee autobedrijven sneller kunnen converteren. Klanten kunnen online een inruiltaxatie aanvragen. Het autobedrijf ontvangt de klantgegevens en kan de lead direct opvolgen. Zo ontstaat een eerste contactmoment. AutoUncle werkt met een cost-per-click model. We laten consumenten en autobedrijven zien of een auto marktconform geprijsd is. Die tool wordt ook gebruikt door Facebook Marketplace. In Nederland gaan we ons in de startfase in de eerste plaats richten op importeurs en dealerholdings.”

https://www.dcdw.nl/podcast/rogier-smulders-van-autouncle/

DCDW Podcast 166: Cost-per-click is het eerlijkste betaalmodel voor autobedrijven | Automotive Online

DCDW Podcast 166: Cost-per-click is het eerlijkste betaalmodel voor autobedrijven

Romy Wielinga Romy Wielinga

“Met Gaspedaal.nl experimenteerden we volop met een cost-per-click betaalstructuur. Dat vind ik nog steeds de eerlijkste manier van afrekenen. Met een cost-per-click betaalmodel betaalt een autobedrijf alleen als een klant via een bepaald op jouw advertenties reageert. Gaspedaal was heel transparant over data. We deelden online analytics gewoon met onze klanten.”

Analytics

“Op basis van onze data en eigen data konden autobedrijven actief sturen. Willen we bezoekers naar onze eigen site sturen of naar een externe site? Beide vormen hebben een bepaalde waarde. Een portal genereert niet alleen traffic maar ook leads en aanvragen. Sinds kort werk ik voor AutoUncle. AutoUncle komt uit Denemarken. Het bedrijf bestaat tien jaar en is ontstaan vanuit data-analyse. De oprichter is begonnen met een tool voor autowaardebepaling. Later is dat opgeschaald naar een autoportal dat actief is in twaalf Europese landen. De kracht van AutoUncle is de combinatie van website, waardebepaling en leadgeneratie.”

AutoUncle

“Bij de huidige traffic naar websites van dealers en importeurs zie je dat consumenten niet goed worden bediend. Daardoor gaat veel marketinggeld verloren. AutoUncle heeft een tool waarmee autobedrijven sneller kunnen converteren. Klanten kunnen online een inruiltaxatie aanvragen. Het autobedrijf ontvangt de klantgegevens en kan de lead direct opvolgen. Zo ontstaat een eerste contactmoment. AutoUncle werkt met een cost-per-click model. We laten consumenten en autobedrijven zien of een auto marktconform geprijsd is. Die tool wordt ook gebruikt door Facebook Marketplace. In Nederland gaan we ons in de startfase in de eerste plaats richten op importeurs en dealerholdings.”

https://www.dcdw.nl/podcast/rogier-smulders-van-autouncle/