DCDW Podcast 160: Als je sleur automatiseert, ontstaat ruimte voor creativiteit

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

“Met mijn bedrijf Thunderminds richt ik mij op innovatie en executive search in verschillende sectoren. Ik ben gek op alles wat met innovatie te maken heeft. Ik word heel erg blij van nieuwe dingen die er nog niet zijn en van het coachen van mensen. Tijdens mijn eerste kennismaking met executive search viel mij op dat bureaus vooral kijken naar geld: hoe snel kunnen we iemand wegzetten en een factuur sturen?”

Hongerig brein

“Mijn model heeft juist heel erg te maken met de vraag: waar zit jouw zoektocht en wat is jouw hongerig brein? 70 à 80 procent van de mensen in Nederland doet iets wat niet bij hen past. Daarom vind ik dat iedereen een coach nodig heeft. Een coach confronteert je keihard met je eigen puzzel. Alles wat maakt dat je in een sleur terechtkomt, moet je automatiseren. Zo ontstaat ruimte voor creativiteit en daar word je als mens heel veel blijer van. Alleen stimuleren heel veel organisaties dat niet bij hun medewerkers.”

Energie

“In de automotive is het lastig om de juiste nieuwe mensen te vinden. Dat is deels een imagokwestie. Als je zegt: ‘ik werk met connected cars en met de cloud’ dan klinkt dat spannender dan wanneer je zegt ‘ik werk bij een autobedrijf’. De branche mag trotser op zichzelf zijn en dat meer laten zien. De belangrijkste investeringscomponent voor iedere ondernemer is het menskapitaal. Als je met een medewerker aan tafel gaat zitten en samen spreekt over de ‘niet-lijst’ met dingen die iemand niet meer wil doen, en een lijst met dingen waar iemand energie van krijgt, dan ga je vanzelf met je leven doen wat je wel leuk vindt.”

DCDW Podcast 160: Als je sleur automatiseert, ontstaat ruimte voor creativiteit | Automotive Online

DCDW Podcast 160: Als je sleur automatiseert, ontstaat ruimte voor creativiteit

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

“Met mijn bedrijf Thunderminds richt ik mij op innovatie en executive search in verschillende sectoren. Ik ben gek op alles wat met innovatie te maken heeft. Ik word heel erg blij van nieuwe dingen die er nog niet zijn en van het coachen van mensen. Tijdens mijn eerste kennismaking met executive search viel mij op dat bureaus vooral kijken naar geld: hoe snel kunnen we iemand wegzetten en een factuur sturen?”

Hongerig brein

“Mijn model heeft juist heel erg te maken met de vraag: waar zit jouw zoektocht en wat is jouw hongerig brein? 70 à 80 procent van de mensen in Nederland doet iets wat niet bij hen past. Daarom vind ik dat iedereen een coach nodig heeft. Een coach confronteert je keihard met je eigen puzzel. Alles wat maakt dat je in een sleur terechtkomt, moet je automatiseren. Zo ontstaat ruimte voor creativiteit en daar word je als mens heel veel blijer van. Alleen stimuleren heel veel organisaties dat niet bij hun medewerkers.”

Energie

“In de automotive is het lastig om de juiste nieuwe mensen te vinden. Dat is deels een imagokwestie. Als je zegt: ‘ik werk met connected cars en met de cloud’ dan klinkt dat spannender dan wanneer je zegt ‘ik werk bij een autobedrijf’. De branche mag trotser op zichzelf zijn en dat meer laten zien. De belangrijkste investeringscomponent voor iedere ondernemer is het menskapitaal. Als je met een medewerker aan tafel gaat zitten en samen spreekt over de ‘niet-lijst’ met dingen die iemand niet meer wil doen, en een lijst met dingen waar iemand energie van krijgt, dan ga je vanzelf met je leven doen wat je wel leuk vindt.”