Op 45 telefoontjes hebben we 5 auto’s verkocht

Redactie Redactie
• Laatste update:

Call Tracking geeft aan iedere advertentie van een gebruikte auto een eigen, specifiek ­telefoonnummer. Telkens als dit telefoon­nummer wordt gebeld, wordt dit door ­Marktplaats Call Tracking geregistreerd: het tijdstip, de duur van het telefoontje en natuurlijk ook of er wordt opgenomen. Autobedrijven krijgen op een dashboard dagelijks een overzicht van de hoeveelheid telefonische reacties die op iedere geadverteerde auto binnen­komen. Dat is belangrijk, want telefonische leads hebben een hoge conversie. Van alle mensen die telefonisch op een geadverteerde occasion reageren, koopt 70 procent binnen twee weken een auto. 

Piek

“Zeg maar gerust één week”, zegt Marco van Beek. De directeur van Autobedrijf Marco van Beek in Steenwijkerwold is een van de aller­eerste gebruikers van ­Call Tracking. Van Beek adverteert dagelijks tussen vijftig en zestig gebruikte auto’s op Marktplaats. Uit de cijfers van Call Tracking blijkt dat 42 procent van de ­bellers op een occasion één of twee keer naar een autobedrijf belt. Dat gebeurt in hoofdzaak tussen 11.00 en 13.00 uur en na 15.00 uur. 

Uit de cijfers van Call Tracking blijkt dat 42 procent van de ­bellers op een occasion één of twee keer naar een autobedrijf belt.

Ook na 18.00 uur wordt er nog vrij vaak gebeld, al zijn veel autobedrijven dan niet meer bereikbaar. Marco van Beek neemt ­echter alle ­telefoontjes aan. “Als ik ’s avonds thuis zit, zorg ik dat de telefoontjes op mijn mobiel binnenkomen. Je wilt immers niks ­missen.” Uit het Call Tracking-dashboard van Van Beek blijkt dat  de meeste mensen hem 1,3 keer bellen en dat de meeste calls één of twee minuten duren. 

Conversie

Ook blijkt uit de cijfers dat er op 20 oktober een duidelijke piek zat in het aantal telefoontjes naar Autobedrijf Marco van Beek. “Elke maand tussen de 15de en de 20ste ­herzien we de prijzen van onze occasions”, legt Van Beek uit. “Ik vermoed dat die piek daardoor is ­veroorzaakt, want rond 20 oktober hadden we van zestien auto’s de prijzen aangepast.”

De telefoontjes die via ­Marktplaats binnen­komen, zijn voor het autobedrijf herkenbaar omdat er bij het opnemen een stem te horen is, die meldt dat deze lead is binnengekomen via Marktplaats. In de vijf weken dat Van Beek aan Call Tracking deelneemt, heeft hij zo’n 45 telefoontjes binneng­ekregen. “Daarop hebben we vier of vijf auto’s verkocht, dat is dus een conversie van 11 tot 12 procent.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Op 45 telefoontjes hebben we 5 auto’s verkocht | Automotive Online

Op 45 telefoontjes hebben we 5 auto’s verkocht

Redactie Redactie
• Laatste update:

Call Tracking geeft aan iedere advertentie van een gebruikte auto een eigen, specifiek ­telefoonnummer. Telkens als dit telefoon­nummer wordt gebeld, wordt dit door ­Marktplaats Call Tracking geregistreerd: het tijdstip, de duur van het telefoontje en natuurlijk ook of er wordt opgenomen. Autobedrijven krijgen op een dashboard dagelijks een overzicht van de hoeveelheid telefonische reacties die op iedere geadverteerde auto binnen­komen. Dat is belangrijk, want telefonische leads hebben een hoge conversie. Van alle mensen die telefonisch op een geadverteerde occasion reageren, koopt 70 procent binnen twee weken een auto. 

Piek

“Zeg maar gerust één week”, zegt Marco van Beek. De directeur van Autobedrijf Marco van Beek in Steenwijkerwold is een van de aller­eerste gebruikers van ­Call Tracking. Van Beek adverteert dagelijks tussen vijftig en zestig gebruikte auto’s op Marktplaats. Uit de cijfers van Call Tracking blijkt dat 42 procent van de ­bellers op een occasion één of twee keer naar een autobedrijf belt. Dat gebeurt in hoofdzaak tussen 11.00 en 13.00 uur en na 15.00 uur. 

Uit de cijfers van Call Tracking blijkt dat 42 procent van de ­bellers op een occasion één of twee keer naar een autobedrijf belt.

Ook na 18.00 uur wordt er nog vrij vaak gebeld, al zijn veel autobedrijven dan niet meer bereikbaar. Marco van Beek neemt ­echter alle ­telefoontjes aan. “Als ik ’s avonds thuis zit, zorg ik dat de telefoontjes op mijn mobiel binnenkomen. Je wilt immers niks ­missen.” Uit het Call Tracking-dashboard van Van Beek blijkt dat  de meeste mensen hem 1,3 keer bellen en dat de meeste calls één of twee minuten duren. 

Conversie

Ook blijkt uit de cijfers dat er op 20 oktober een duidelijke piek zat in het aantal telefoontjes naar Autobedrijf Marco van Beek. “Elke maand tussen de 15de en de 20ste ­herzien we de prijzen van onze occasions”, legt Van Beek uit. “Ik vermoed dat die piek daardoor is ­veroorzaakt, want rond 20 oktober hadden we van zestien auto’s de prijzen aangepast.”

De telefoontjes die via ­Marktplaats binnen­komen, zijn voor het autobedrijf herkenbaar omdat er bij het opnemen een stem te horen is, die meldt dat deze lead is binnengekomen via Marktplaats. In de vijf weken dat Van Beek aan Call Tracking deelneemt, heeft hij zo’n 45 telefoontjes binneng­ekregen. “Daarop hebben we vier of vijf auto’s verkocht, dat is dus een conversie van 11 tot 12 procent.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.