Carglass en renault grootste adverteerders

Redactie Redactie
• Laatste update:

Renault kocht in het eerste kwartaal van dit jaar voor 37 miljoen euro aan bruto mediawaarde in, blijkt uit cijfers van mediabureau Adfact, bewerkt door Automotive. Nummer twee, Peugeot, besteedde 24 miljoen euro, gevolgd door Opel (23 miljoen). Alle importeurs samen gaven 353 miljoen euro uit, 8,3 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar.

Aftermarket

Ruitschadeherstelketen Carglass spendeerde in het eerste kwartaal van 2016 een kleine 2,3 miljoen euro aan mediabestedingen. Het bedrijf gaf 1,5 procent meer uit aan reclame en is daarmee nog steeds de grootste aftersalesadverteerder. De ANWB volgt op gepaste afstand met 1,5 miljoen. Van alle importeurs gaf Renault ook het meeste geld uit aan reclame voor aftersales: 1,4 miljoen. De mediabestedingen van occasionsites daalden met 51,8 procent tot 2,9 miljoen euro. De krimp is onder meer te verklaren doordat Webuyanycar, de grootste adverteerder van vorig jaar, uit de lijst is verdwenen. Wijkopenautos. nl is nu de grootste adverteerder onder de occasionsites met 866 duizend euro.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Carglass en renault grootste adverteerders | Automotive Online

Carglass en renault grootste adverteerders

Redactie Redactie
• Laatste update:

Renault kocht in het eerste kwartaal van dit jaar voor 37 miljoen euro aan bruto mediawaarde in, blijkt uit cijfers van mediabureau Adfact, bewerkt door Automotive. Nummer twee, Peugeot, besteedde 24 miljoen euro, gevolgd door Opel (23 miljoen). Alle importeurs samen gaven 353 miljoen euro uit, 8,3 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar.

Aftermarket

Ruitschadeherstelketen Carglass spendeerde in het eerste kwartaal van 2016 een kleine 2,3 miljoen euro aan mediabestedingen. Het bedrijf gaf 1,5 procent meer uit aan reclame en is daarmee nog steeds de grootste aftersalesadverteerder. De ANWB volgt op gepaste afstand met 1,5 miljoen. Van alle importeurs gaf Renault ook het meeste geld uit aan reclame voor aftersales: 1,4 miljoen. De mediabestedingen van occasionsites daalden met 51,8 procent tot 2,9 miljoen euro. De krimp is onder meer te verklaren doordat Webuyanycar, de grootste adverteerder van vorig jaar, uit de lijst is verdwenen. Wijkopenautos. nl is nu de grootste adverteerder onder de occasionsites met 866 duizend euro.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.