Alles goed?

Redactie Redactie
• Laatste update:

‘Pa, mogen we even naar Junko en Peter?. Even hallo zeggen?’. Bij een buffet is het niet vreemd als er mensen door de zaal lopen. ‘Ik loop even met jullie mee’. ‘Hé José en Arlette!, wat leuk om jullie te zien!’. ‘Ha Junko en Peter. Alles goed?’, vragen beide dochters. Junko kraait van plezier. Peter is rustig en bedachtzaam. ‘Ja’, antwoord Peter. ‘Alles goed’. Een paar maanden later ligt er een rouwkaart in de bus. Peter is overleden. Jammer, te jong, maar kan gebeuren. Bij de begrafenis horen we dat Peter zelfmoord heeft gepleegd.

‘Alles goed’ schiet door mijn hoofd. Alles kan niet goed geweest zijn twee maanden geleden. En nu zelfmoord? Een standaard antwoord op een nutteloze vraag. Sindsdien zeg ik altijd ‘nee’ wanneer men mij vraagt of alles goed is. Apart om te merken dat men vaak het ‘nee’ niet hoort en gewoon doorpraat. Maar meestal schrikt men. ‘O? Wat is er aan de hand?’. ‘Nou, niks. Maar alles is nooit goed’. Er is wel heel veel heel erg goed. Mijn automatiseringsbedrijf voor de luchtvaartindustrie draait als een tierelier. ‘Dealer bd’ betekent niet ‘de rest van je leven bd’. Mijn bedrijf zit net in de hoek van internet booking sales en development. Mooier kan haast niet. De wereld verandert die kant op. Elke dag bezig met user friendly designs voor verkoop op het internet. Vooral van die zaken die vroeger écht alleen door reisagenten gedaan konden worden. U weet wel, de verdwijnende ‘Bricks’.

Alles kan niet goed zijn geweest

Er blijft ook nog veel goed in de autobranche. Ook veel niet, dus zeker niet ‘Alles’. Maar wanneer je leest dat AutoNation in Amerika een computerprogramma (voor miljoenen $) laat maken om de klant online een auto te laten kopen, waarna hij/zij alleen nog maar een kwartiertje langs hoeft te komen om een handtekening te zetten, dan is niet alles, maar wel heel veel weer goed. De wetenschap dat dit weer het zoveelste nutteloze project is om de autobranche richting online te duwen, moet u met genoegen vervullen. Wat in de reisbranche lukt, gaat in de autobranche niet lukken.

Ik wens u in 2015 zo veel mogelijk ‘Alles goed’.

HANS ADRIANI, DEALER BD. HANS@DSOLUTION.EU

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Alles goed? | Automotive Online

Alles goed?

Redactie Redactie
• Laatste update:

‘Pa, mogen we even naar Junko en Peter?. Even hallo zeggen?’. Bij een buffet is het niet vreemd als er mensen door de zaal lopen. ‘Ik loop even met jullie mee’. ‘Hé José en Arlette!, wat leuk om jullie te zien!’. ‘Ha Junko en Peter. Alles goed?’, vragen beide dochters. Junko kraait van plezier. Peter is rustig en bedachtzaam. ‘Ja’, antwoord Peter. ‘Alles goed’. Een paar maanden later ligt er een rouwkaart in de bus. Peter is overleden. Jammer, te jong, maar kan gebeuren. Bij de begrafenis horen we dat Peter zelfmoord heeft gepleegd.

‘Alles goed’ schiet door mijn hoofd. Alles kan niet goed geweest zijn twee maanden geleden. En nu zelfmoord? Een standaard antwoord op een nutteloze vraag. Sindsdien zeg ik altijd ‘nee’ wanneer men mij vraagt of alles goed is. Apart om te merken dat men vaak het ‘nee’ niet hoort en gewoon doorpraat. Maar meestal schrikt men. ‘O? Wat is er aan de hand?’. ‘Nou, niks. Maar alles is nooit goed’. Er is wel heel veel heel erg goed. Mijn automatiseringsbedrijf voor de luchtvaartindustrie draait als een tierelier. ‘Dealer bd’ betekent niet ‘de rest van je leven bd’. Mijn bedrijf zit net in de hoek van internet booking sales en development. Mooier kan haast niet. De wereld verandert die kant op. Elke dag bezig met user friendly designs voor verkoop op het internet. Vooral van die zaken die vroeger écht alleen door reisagenten gedaan konden worden. U weet wel, de verdwijnende ‘Bricks’.

Alles kan niet goed zijn geweest

Er blijft ook nog veel goed in de autobranche. Ook veel niet, dus zeker niet ‘Alles’. Maar wanneer je leest dat AutoNation in Amerika een computerprogramma (voor miljoenen $) laat maken om de klant online een auto te laten kopen, waarna hij/zij alleen nog maar een kwartiertje langs hoeft te komen om een handtekening te zetten, dan is niet alles, maar wel heel veel weer goed. De wetenschap dat dit weer het zoveelste nutteloze project is om de autobranche richting online te duwen, moet u met genoegen vervullen. Wat in de reisbranche lukt, gaat in de autobranche niet lukken.

Ik wens u in 2015 zo veel mogelijk ‘Alles goed’.

HANS ADRIANI, DEALER BD. HANS@DSOLUTION.EU

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.