Prikkelbaar

Redactie Redactie
• Laatste update:

De vraag is of de auto niet te hip is voor de gemiddelde automobilist.

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

STÉPHAN VERMEULEN chef nieuws & tests Autoweek

Is dit de meest gewaagde auto van het jaar?

Zeer zeker. De auto is revolutionair, onorthodox qua interieur en exterieur, en hij is nog betaalbaar ook.

Hoe reageren jullie lezers op de auto?

Nu vindt iedereen het hartstikke leuk, maar gaan ze straks ook allemaal massaal C4 Cactus rijden? Hij is wel erg extreem, maar de aantrekkelijke prijzen en het bijtellingsvoordeel zullen ongetwijfeld ook wat behoudende mensen over de streep trekken.

FRANK VAN KLINK directeur XLLease

Is de C4 Cactus een leuke verfrissende aanvulling van jullie vloot?

Wij denken van wel. Zou zomaar door de markt opgepikt kunnen worden. In de huidige tijdgeest is iets niet snel te snel te hip. Bij de houdbaarheid – letterlijk en figuurlijk een auto met veel kunststof – zetten wij een vraagteken.

Gaat het 14 procent-model de C4 helpen aan veel leaseregistraties?

Zeker. Lekker zonder restwaarderisico in een kekke wagen rijden, gaaf toch. Baas blij, ik blij. Of de leasemaatschappij blij is? Weet ik veel. Hij heet niet voor niets Cactus.

JOOST KLAREN restwaardespecialist bij Autotelex

Auto’s met een gewaagd uiterlijk, hoe presteren die op restwaardegebied?

Het kwartje kan twee kanten op vallen: Hyundai Veloster of een Citroën DS3, dat scheelt nogal. In het geval van de Cactus schatten wij in dat het kwartje de goede kant op valt.

Nog specifieker: Franse auto’s met een gewaagd uiterlijk. Kan dat?

Vergeleken met de Peugeot 2008 en Renault Captur is de Cactus de meest excentrieke. Dit past echter goed bij de merkreputatie van Citroën en kan het succes in dit geval juist versterken. De Cactus is zeer goed ontvangen en de prijsstelling is scherp, net onder de Renault Captur. Goede ingrediënten voor succes dus.

De auto is revolutionair en onorthodox als het gaat om interieur en exterieur.




Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Prikkelbaar | Automotive Online

Prikkelbaar

Redactie Redactie
• Laatste update:

De vraag is of de auto niet te hip is voor de gemiddelde automobilist.

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

STÉPHAN VERMEULEN chef nieuws & tests Autoweek

Is dit de meest gewaagde auto van het jaar?

Zeer zeker. De auto is revolutionair, onorthodox qua interieur en exterieur, en hij is nog betaalbaar ook.

Hoe reageren jullie lezers op de auto?

Nu vindt iedereen het hartstikke leuk, maar gaan ze straks ook allemaal massaal C4 Cactus rijden? Hij is wel erg extreem, maar de aantrekkelijke prijzen en het bijtellingsvoordeel zullen ongetwijfeld ook wat behoudende mensen over de streep trekken.

FRANK VAN KLINK directeur XLLease

Is de C4 Cactus een leuke verfrissende aanvulling van jullie vloot?

Wij denken van wel. Zou zomaar door de markt opgepikt kunnen worden. In de huidige tijdgeest is iets niet snel te snel te hip. Bij de houdbaarheid – letterlijk en figuurlijk een auto met veel kunststof – zetten wij een vraagteken.

Gaat het 14 procent-model de C4 helpen aan veel leaseregistraties?

Zeker. Lekker zonder restwaarderisico in een kekke wagen rijden, gaaf toch. Baas blij, ik blij. Of de leasemaatschappij blij is? Weet ik veel. Hij heet niet voor niets Cactus.

JOOST KLAREN restwaardespecialist bij Autotelex

Auto’s met een gewaagd uiterlijk, hoe presteren die op restwaardegebied?

Het kwartje kan twee kanten op vallen: Hyundai Veloster of een Citroën DS3, dat scheelt nogal. In het geval van de Cactus schatten wij in dat het kwartje de goede kant op valt.

Nog specifieker: Franse auto’s met een gewaagd uiterlijk. Kan dat?

Vergeleken met de Peugeot 2008 en Renault Captur is de Cactus de meest excentrieke. Dit past echter goed bij de merkreputatie van Citroën en kan het succes in dit geval juist versterken. De Cactus is zeer goed ontvangen en de prijsstelling is scherp, net onder de Renault Captur. Goede ingrediënten voor succes dus.

De auto is revolutionair en onorthodox als het gaat om interieur en exterieur.




Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.