Golfjes

Redactie Redactie
• Laatste update:

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

STÉPHAN VERMEULEN chef nieuws & tests Autoweek

Zien jullie de stekker-Golf zitten?

Wanneer een herkenbaar, populair model als de Golf geheel elektrisch leverbaar wordt, dan trekt dat mensen over de streep. Maar de actieradius blijft een probleem, dus de plug-in hybride Golf, de GTE, is interessanter.

Welke van de twee heeft jullie voorkeur?

De Golf GTE moet wel een knaller worden. Als je kijkt wat 7% bijtelling doet met de verkoop van auto’s als de Mitsubishi Outlander en de Volvo V60, dan kun je niet anders concluderen. Je merkt wel tijdens het rijden dat hij wat zwaarder is, maar verder een prima auto.

Gaat de Golf de markt overheersen?

Tja, de Volkswagen Golf zit al goed met de 14% Bluemotion, en de 7% GTE geeft de auto een extra boost. Maar er is geen stationversie van de Golf met minder dan 20% bijtelling, die hebben Seat en Skoda wel.

FRANK VAN KLINK directeur XLLease

Lonkt er groot zakelijk succes voor de Golf?

Dat is er al. Natuurlijk zal de plug-in hybride versie zorgen voor een boost aan vooral zakelijke registraties. De GTI en GTD zijn en blijven voorbehouden aan een kleine groep leaserijders.

Wie kan er zakelijk voor tegenwicht zorgen?

Er gaan veel concurrenten kopje onder in deze Golf. Het lijkt ons ook gepaster om bij een klant voor te rijden in een fraaie Golf dan in een Outlander. Bovendien is de GTE de op één na goedkoopste plug-in hybride.

Kunnen we ook nog iets verwachten van de uitvoering op gas?

Gezien de aandacht die Audi nu met zijn A3 krijgt, zou het zo maar kunnen. Kilometervreters zijn beter af met CNG dan met Watts. VW moet echter nog even sleutelen aan de uitstoot om deze versie in de 14%-categorie te krijgen.

JOOST KLAREN restwaardespecialist bij Autotelex

De Golf is de eerste auto die met alle aandrijfvormen op de markt komt, hoe voorspel je dan nog de restwaarden?

Door alle beschikbare informatie te verzamelen. Van belastingwetgeving tot techniek, prijsstelling en exportvooruitzichten. Met een verwachte prijs van 37.000 euro is er weinig vrees voor slechte restwaarden.

De restwaarde van de volledig elektrische Renault Fluence is hard geduikeld, wacht de e- Golf hetzelfde lot?

Volledig elektrische auto’s met een beperkte actieradius blijven het moeilijk houden. De ontwikkelingen gaan snel: een model met weer 20 kilometer extra actieradius zet de rest onmiddellijk op achterstand. Net zolang tot een fatsoenlijke 500 kilometer in beeld komt, is dit proces funest voor de restwaarde. Ook de onzekerheid over de levensduur van de accu blijft een negatief restwaardeaspect.

Kilometervreters zijn beter af met CNG dan met Watts.




Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Golfjes | Automotive Online

Golfjes

Redactie Redactie
• Laatste update:

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

STÉPHAN VERMEULEN chef nieuws & tests Autoweek

Zien jullie de stekker-Golf zitten?

Wanneer een herkenbaar, populair model als de Golf geheel elektrisch leverbaar wordt, dan trekt dat mensen over de streep. Maar de actieradius blijft een probleem, dus de plug-in hybride Golf, de GTE, is interessanter.

Welke van de twee heeft jullie voorkeur?

De Golf GTE moet wel een knaller worden. Als je kijkt wat 7% bijtelling doet met de verkoop van auto’s als de Mitsubishi Outlander en de Volvo V60, dan kun je niet anders concluderen. Je merkt wel tijdens het rijden dat hij wat zwaarder is, maar verder een prima auto.

Gaat de Golf de markt overheersen?

Tja, de Volkswagen Golf zit al goed met de 14% Bluemotion, en de 7% GTE geeft de auto een extra boost. Maar er is geen stationversie van de Golf met minder dan 20% bijtelling, die hebben Seat en Skoda wel.

FRANK VAN KLINK directeur XLLease

Lonkt er groot zakelijk succes voor de Golf?

Dat is er al. Natuurlijk zal de plug-in hybride versie zorgen voor een boost aan vooral zakelijke registraties. De GTI en GTD zijn en blijven voorbehouden aan een kleine groep leaserijders.

Wie kan er zakelijk voor tegenwicht zorgen?

Er gaan veel concurrenten kopje onder in deze Golf. Het lijkt ons ook gepaster om bij een klant voor te rijden in een fraaie Golf dan in een Outlander. Bovendien is de GTE de op één na goedkoopste plug-in hybride.

Kunnen we ook nog iets verwachten van de uitvoering op gas?

Gezien de aandacht die Audi nu met zijn A3 krijgt, zou het zo maar kunnen. Kilometervreters zijn beter af met CNG dan met Watts. VW moet echter nog even sleutelen aan de uitstoot om deze versie in de 14%-categorie te krijgen.

JOOST KLAREN restwaardespecialist bij Autotelex

De Golf is de eerste auto die met alle aandrijfvormen op de markt komt, hoe voorspel je dan nog de restwaarden?

Door alle beschikbare informatie te verzamelen. Van belastingwetgeving tot techniek, prijsstelling en exportvooruitzichten. Met een verwachte prijs van 37.000 euro is er weinig vrees voor slechte restwaarden.

De restwaarde van de volledig elektrische Renault Fluence is hard geduikeld, wacht de e- Golf hetzelfde lot?

Volledig elektrische auto’s met een beperkte actieradius blijven het moeilijk houden. De ontwikkelingen gaan snel: een model met weer 20 kilometer extra actieradius zet de rest onmiddellijk op achterstand. Net zolang tot een fatsoenlijke 500 kilometer in beeld komt, is dit proces funest voor de restwaarde. Ook de onzekerheid over de levensduur van de accu blijft een negatief restwaardeaspect.

Kilometervreters zijn beter af met CNG dan met Watts.




Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.