Profile start premium keten

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Het is het Cartier van de Nederlandse garageformules. De slogan wordt a better care, a better car.”

ABC Autoservice richt zich als ‘merkonafhankelijke kwaliteitsgarage’ op het onderhoud van auto’s van merken als Mercedes, BMW, Audi, Saab en Volvo. “Voor het onderhoud van het hogere segment auto’s is er eigenlijk geen adres behalve de dealer, dus daar ligt een groot gat”, zegt Van Bussel. “Je hebt al wel ATU, dat zich iets hoger positioneert dan de andere onderhoudsketens, maar wij gaan daar weer duidelijk boven zitten.”

Het concept is gestart met twee deelnemers: BMW-dealer Kalsbeek uit Schiedam en Autocentrum Beelen uit Lisserbroek, lid van 1,2,3 Autoservice. Het gaat overigens niet om een shop-in-shop-formule: Kalsbeek bouwt een van zijn vestigingen om tot een ABC-bedrijf en Frank Beelen laat tegenover zijn huidige bedrijf een nieuw pand bouwen, dat in juni de deuren opent.

Vanaf vandaag start Profile een wervingscampagne voor deelnemers aan ABC: Van Bussel verwacht vooral belangstelling vanuit de hoek van de dealers. “Het is de bedoeling dat we 2007 afsluiten met tien deelnemers. Landelijke dekking is niet ons belangrijkste streven, we willen vooral kwaliteit. Daarom werken we met een harde franchiseformule. Ik zeg tegen ondernemers: als je je daar niet toe aangetrokken voelt, kom dan vooral niet praten.”

Voor de klant ligt de meerwaarde van ABC Autobedrijf (naast de gratis aangeboden apk) onder meer in de geïndividualiseerde digitale werkplaats die hij krijgt toebedeeld. “Hij kan op een op zijn auto toegesneden webpagina bijvoorbeeld zien welke servicebeurten er voor zijn auto zijn, welke slijtage-onderdelen er gemonteerd kunnen worden, wat die kosten enzovoorts”, aldus Van Bussel. “Bij ABC Autoservice spelen crm en klantbewerking een belangrijke rol.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Profile start premium keten | Automotive Online

Profile start premium keten

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Het is het Cartier van de Nederlandse garageformules. De slogan wordt a better care, a better car.”

ABC Autoservice richt zich als ‘merkonafhankelijke kwaliteitsgarage’ op het onderhoud van auto’s van merken als Mercedes, BMW, Audi, Saab en Volvo. “Voor het onderhoud van het hogere segment auto’s is er eigenlijk geen adres behalve de dealer, dus daar ligt een groot gat”, zegt Van Bussel. “Je hebt al wel ATU, dat zich iets hoger positioneert dan de andere onderhoudsketens, maar wij gaan daar weer duidelijk boven zitten.”

Het concept is gestart met twee deelnemers: BMW-dealer Kalsbeek uit Schiedam en Autocentrum Beelen uit Lisserbroek, lid van 1,2,3 Autoservice. Het gaat overigens niet om een shop-in-shop-formule: Kalsbeek bouwt een van zijn vestigingen om tot een ABC-bedrijf en Frank Beelen laat tegenover zijn huidige bedrijf een nieuw pand bouwen, dat in juni de deuren opent.

Vanaf vandaag start Profile een wervingscampagne voor deelnemers aan ABC: Van Bussel verwacht vooral belangstelling vanuit de hoek van de dealers. “Het is de bedoeling dat we 2007 afsluiten met tien deelnemers. Landelijke dekking is niet ons belangrijkste streven, we willen vooral kwaliteit. Daarom werken we met een harde franchiseformule. Ik zeg tegen ondernemers: als je je daar niet toe aangetrokken voelt, kom dan vooral niet praten.”

Voor de klant ligt de meerwaarde van ABC Autobedrijf (naast de gratis aangeboden apk) onder meer in de geïndividualiseerde digitale werkplaats die hij krijgt toebedeeld. “Hij kan op een op zijn auto toegesneden webpagina bijvoorbeeld zien welke servicebeurten er voor zijn auto zijn, welke slijtage-onderdelen er gemonteerd kunnen worden, wat die kosten enzovoorts”, aldus Van Bussel. “Bij ABC Autoservice spelen crm en klantbewerking een belangrijke rol.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.