Autogroep Twente en Care-Mail strijden met PostNL en Allianz Direct om marketingprijs

E-mail • De nominatie is het resultaat van hun hypergepersonaliseerde inruilcampagne voor de Hyundai Tucson.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
(Foto: RDC).

Autogroep Twente en Care-Mail (een applicatie van RDC) zijn genomineerd in de categorie ‘Most Outstanding Email’ van de DDMA Email Marketing Automation Awards 2024. Deze nominatie is het resultaat van hun ‘hypergepersonaliseerde inruilcampagne voor de Hyundai Tucson’, uitgevoerd in een samenwerking tussen Autogroep Twente en CaRe-Mail. Dat meldt RDC in een persbericht.

Klanten van Autogroep Twente ontvingen een e-mail met hun huidige en toekomstige auto en daarbij een persoonlijk, concreet inruilvoorstel en een goede inruilbonus. ‘Niet alleen de e-mail, maar ook de landingspagina was volledig gepersonaliseerd met de eigen auto en het unieke aanbod’, meldt RDC. ‘Het antwoordformulier kwam direct bij de salesafdeling terecht voor een snelle opvolging. Dat alles heeft geleid tot een conversie van 4 procent.’ Naar eigen zeggen is dat percentage ‘ongekend hoog’ voor een dergelijke campagne.

Uitreiking

“De kracht van deze case ligt in de unieke combinatie van een aantrekkelijk aanbod, creativiteit, data en technologie”, zegt Mitch van Maurik, marketing automation specialist bij Care-Mail. “De afstemming op individuele klanten, van gepersonaliseerde e-mails en landingspagina tot dynamische afbeeldingen, versterkte de effectiviteit van de campagne. Wat deze campagne pas echt uniek maakt, is de koppeling van innovatieve tools die nog niet eerder op deze manier zijn toegepast.”

Met de campagne behoort Autogroep Twente samen met Care-Mail tot de laatste drie genomineerden in de categorie ‘Most Outstanding Email’. “Het is mooi om te zien dat we binnen de automotive samen met een dealer in staat zijn om in aanmerking te komen voor een gerespecteerde marketing-prijs en mogelijk strijden met bedrijven zoals PostNL en Allianz Direct”, voegt Van Maurik toe.

De uitreiking van de DDMA EMAS Awards vindt plaats op donderdag 27 juni 2024 in Circa Amsterdam. Het event is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing.

Juryvoorzitter Joris de Bruijne benadrukt dat personalisatie steeds gebruikelijker wordt in de e-mailmarketing. Eerder schreef Automotive Online in een achtergrondverhaal dat e-mail als marketinginstrument belangrijker is dan ooit door deze personalisatie. 

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.

Meer lezen over E-mail

Autogroep Twente en Care-Mail strijden met PostNL en Allianz Direct om marketingprijs | Automotive Online

Autogroep Twente en Care-Mail strijden met PostNL en Allianz Direct om marketingprijs

E-mail • De nominatie is het resultaat van hun hypergepersonaliseerde inruilcampagne voor de Hyundai Tucson.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
(Foto: RDC).

Autogroep Twente en Care-Mail (een applicatie van RDC) zijn genomineerd in de categorie ‘Most Outstanding Email’ van de DDMA Email Marketing Automation Awards 2024. Deze nominatie is het resultaat van hun ‘hypergepersonaliseerde inruilcampagne voor de Hyundai Tucson’, uitgevoerd in een samenwerking tussen Autogroep Twente en CaRe-Mail. Dat meldt RDC in een persbericht.

Klanten van Autogroep Twente ontvingen een e-mail met hun huidige en toekomstige auto en daarbij een persoonlijk, concreet inruilvoorstel en een goede inruilbonus. ‘Niet alleen de e-mail, maar ook de landingspagina was volledig gepersonaliseerd met de eigen auto en het unieke aanbod’, meldt RDC. ‘Het antwoordformulier kwam direct bij de salesafdeling terecht voor een snelle opvolging. Dat alles heeft geleid tot een conversie van 4 procent.’ Naar eigen zeggen is dat percentage ‘ongekend hoog’ voor een dergelijke campagne.

Uitreiking

“De kracht van deze case ligt in de unieke combinatie van een aantrekkelijk aanbod, creativiteit, data en technologie”, zegt Mitch van Maurik, marketing automation specialist bij Care-Mail. “De afstemming op individuele klanten, van gepersonaliseerde e-mails en landingspagina tot dynamische afbeeldingen, versterkte de effectiviteit van de campagne. Wat deze campagne pas echt uniek maakt, is de koppeling van innovatieve tools die nog niet eerder op deze manier zijn toegepast.”

Met de campagne behoort Autogroep Twente samen met Care-Mail tot de laatste drie genomineerden in de categorie ‘Most Outstanding Email’. “Het is mooi om te zien dat we binnen de automotive samen met een dealer in staat zijn om in aanmerking te komen voor een gerespecteerde marketing-prijs en mogelijk strijden met bedrijven zoals PostNL en Allianz Direct”, voegt Van Maurik toe.

De uitreiking van de DDMA EMAS Awards vindt plaats op donderdag 27 juni 2024 in Circa Amsterdam. Het event is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing.

Juryvoorzitter Joris de Bruijne benadrukt dat personalisatie steeds gebruikelijker wordt in de e-mailmarketing. Eerder schreef Automotive Online in een achtergrondverhaal dat e-mail als marketinginstrument belangrijker is dan ooit door deze personalisatie. 

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.

Meer lezen over E-mail