Diesel niet duurder, BPM wel

Redactie Redactie
• Laatste update:

De nota werd weliswaar goedgekeurd, maar de financiering moet anders. De in 2005 geraamde 20 miljoen die nodig is voor de stimulering van schonere vrachtwagens, bussen en dieselauto’s met roetfilters moet Van Geel uit eigen middelen bekostigen. Vanaf 2006 echter zal de hoogte van de BPM afhankelijk worden van het verbruik van de auto.
RAI Vereniging en Bovag zijn tevreden over het wegvallen van de accijnsverhoging op diesel, maar betreuren tegelijkertijd dat er in de BPM gaat worden gerommeld: “Dat maakt het op termijn afschaffen van deze achterhaalde weeldebelasting nóg ingewikkelder”, aldus Cees Boutens, woordvoerder van RAI Vereniging.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Diesel niet duurder, BPM wel | Automotive Online

Diesel niet duurder, BPM wel

Redactie Redactie
• Laatste update:

De nota werd weliswaar goedgekeurd, maar de financiering moet anders. De in 2005 geraamde 20 miljoen die nodig is voor de stimulering van schonere vrachtwagens, bussen en dieselauto’s met roetfilters moet Van Geel uit eigen middelen bekostigen. Vanaf 2006 echter zal de hoogte van de BPM afhankelijk worden van het verbruik van de auto.
RAI Vereniging en Bovag zijn tevreden over het wegvallen van de accijnsverhoging op diesel, maar betreuren tegelijkertijd dat er in de BPM gaat worden gerommeld: “Dat maakt het op termijn afschaffen van deze achterhaalde weeldebelasting nóg ingewikkelder”, aldus Cees Boutens, woordvoerder van RAI Vereniging.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.