Michelin schrapt ruim 1.500 banen in Duitsland

Michelin • Michelin sluit de bandenfabrieken in Karlsruhe en Trier en verplaatst het klantcontactcentrum van Karlsruhe naar Polen.
Redactie Redactie
• Laatste update:
Michelin.
Michelin verplaatst het klantcontactcentrum naar Polen. (Foto: Shutterstock)

Michelin gaat reorganiseren in Duitsland. Het bedrijf sluit de bandenfabrieken in Karlsruhe en Trier en verplaatst het klantcontactcentrum van Karlsruhe naar Polen. Ook verdwijnt de productie van nieuwe banden en halffabrikanten uit Homburg. Door deze maatregelen gaan er 1.532 banen verloren, zo meldt Michelin in een persbericht. De maatregelen moeten eind 2025 uitgevoerd zijn.

Het bandenbedrijf spreekt van een moeilijke maar onvermijdelijke beslissing. Michelin stelt dat de ingrepen nodig zijn vanwege de groeiende concurrentie van goedkope vrachtwagenbanden en het gebrek aan concurrentiekracht van de Duitse activiteiten voor de Europese en exportmarkten. Het Franse bandenbedrijf boekt ongeveer 425 miljoen euro aan buitengewone kosten af op de financiële resultaten voor 2023.

Het nieuws volgt kort na de mededeling van Goodyear dat het eveneens twee bandenfabrieken in Duitsland sluit. Daarbij verliezen 1.050 werknemers hun baan. In de Duitse auto-industrie werkt ook Volkswagen aan een herstructurering waarbij naar verluidt eveneens duizenden banen worden geschrapt.

Michelin schrapt ruim 1.500 banen in Duitsland | Automotive Online

Michelin schrapt ruim 1.500 banen in Duitsland

Michelin • Michelin sluit de bandenfabrieken in Karlsruhe en Trier en verplaatst het klantcontactcentrum van Karlsruhe naar Polen.
Redactie Redactie
• Laatste update:
Michelin.
Michelin verplaatst het klantcontactcentrum naar Polen. (Foto: Shutterstock)

Michelin gaat reorganiseren in Duitsland. Het bedrijf sluit de bandenfabrieken in Karlsruhe en Trier en verplaatst het klantcontactcentrum van Karlsruhe naar Polen. Ook verdwijnt de productie van nieuwe banden en halffabrikanten uit Homburg. Door deze maatregelen gaan er 1.532 banen verloren, zo meldt Michelin in een persbericht. De maatregelen moeten eind 2025 uitgevoerd zijn.

Het bandenbedrijf spreekt van een moeilijke maar onvermijdelijke beslissing. Michelin stelt dat de ingrepen nodig zijn vanwege de groeiende concurrentie van goedkope vrachtwagenbanden en het gebrek aan concurrentiekracht van de Duitse activiteiten voor de Europese en exportmarkten. Het Franse bandenbedrijf boekt ongeveer 425 miljoen euro aan buitengewone kosten af op de financiële resultaten voor 2023.

Het nieuws volgt kort na de mededeling van Goodyear dat het eveneens twee bandenfabrieken in Duitsland sluit. Daarbij verliezen 1.050 werknemers hun baan. In de Duitse auto-industrie werkt ook Volkswagen aan een herstructurering waarbij naar verluidt eveneens duizenden banen worden geschrapt.