Rematec: consument onbekend met revisie-onderdelen

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
62 procent van de consumenten weet niet dat onderdelen vaak ook gereviseerd kunnen worden (foto: Rematec)

De Nederlandse autobezitter is onvoldoende op de hoogte van de mogelijkheid van het gebruik van revisie-onderdelen op de auto. Dit meldt vakbeurs Rematec, op basis van onderzoek dat samen met Bovag, RAI en Stiba werd uitgevoerd.

Het onderzoek werd gehouden onder ruim duizend Nederlandse autobezitters. Uit de resultaten blijkt dat 62 procent van de ondervraagden niet op de hoogte is van het bestaan van gereviseerde onderdelen. Ook blijkt volgens Rematec dat 91 procent van de consumenten open staat voor revisie-onderdelen als kostenbesparend en duurzaam alternatief.

Onderzoek van VDI (Verein Deutscher Ingenieure) heeft de milieubelasting van reviseren vergeleken met de productie van nieuwe auto-onderdelen. Hieruit blijkt volgens Rematec dat bij revisie van auto-onderdelen de uitstoot van CO2 tussen de 56 en 89 procent lager ligt dan bij de productie van een nieuw onderdeel. Volgens VDI kunnen gereviseerde producten voor ongeveer 40 tot 80 procent van de inkoopprijs van een gelijkwaardig origineel product aangeboden worden.

De Rematec, de vakbeurs voor de automotive revisie-industrie, vindt 23-25 juni plaats in de RAI Amsterdam.

Rematec: consument onbekend met revisie-onderdelen | Automotive Online

Rematec: consument onbekend met revisie-onderdelen

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
62 procent van de consumenten weet niet dat onderdelen vaak ook gereviseerd kunnen worden (foto: Rematec)

De Nederlandse autobezitter is onvoldoende op de hoogte van de mogelijkheid van het gebruik van revisie-onderdelen op de auto. Dit meldt vakbeurs Rematec, op basis van onderzoek dat samen met Bovag, RAI en Stiba werd uitgevoerd.

Het onderzoek werd gehouden onder ruim duizend Nederlandse autobezitters. Uit de resultaten blijkt dat 62 procent van de ondervraagden niet op de hoogte is van het bestaan van gereviseerde onderdelen. Ook blijkt volgens Rematec dat 91 procent van de consumenten open staat voor revisie-onderdelen als kostenbesparend en duurzaam alternatief.

Onderzoek van VDI (Verein Deutscher Ingenieure) heeft de milieubelasting van reviseren vergeleken met de productie van nieuwe auto-onderdelen. Hieruit blijkt volgens Rematec dat bij revisie van auto-onderdelen de uitstoot van CO2 tussen de 56 en 89 procent lager ligt dan bij de productie van een nieuw onderdeel. Volgens VDI kunnen gereviseerde producten voor ongeveer 40 tot 80 procent van de inkoopprijs van een gelijkwaardig origineel product aangeboden worden.

De Rematec, de vakbeurs voor de automotive revisie-industrie, vindt 23-25 juni plaats in de RAI Amsterdam.