Nederlandse bedrijven geven Keulse bandenbeurs kleur

Paul van den Bogaard Paul van den Bogaard
• Laatste update:
De bezoekers troffen veel primeurs aan. (Foto: Koelnmesse)

De Nederlands-Indische bandenfabrikant Vredestein lanceerde gisteren in Keulen met veel spektakel zijn nieuwe winterband voor het premiumsegment, de Wintrac Pro. De opvolger van de Wintrac Xtreme S verschijnt vooralsnog in 35 grote en brede maten op de markt en is verkrijgbaar met een snelheidsindex tot 300 kilometer per uur. Lees meer over de Vredestein Wintrac Pro op Automotive Werkplaats.

Op dezelfde beurs introduceerde bandenimporteur Inter-Sprint een nieuw private label. Deze Roadhog-banden stonden verscholen tussen de andere eigen merken van het bedrijf. Toch zijn de ambities die de grootste bandenimporteur van Europa met dit merk heeft, groot. De in eigen beheer ontwikkelde en China geproduceerde banden moeten in prijs en kwaliteit de concurrentie aan kunnen met het middensegment. Vooralsnog zijn er twee modellen zomerbanden, op termijn moet er een complete lijn ontstaan met winterbanden en allseasonbanden.

Oud en nieuw

Nieuw was ook het bandenmerk Armstong. Ondanks dat het van oorsprong Amerikaanse bandenmerk in 1912 werd opgericht verdween het in de jaren 90 van het toneel. Bandenimporteur Zafco uit Dubai nam de merkrechten in 2012 over en werkt sindsdien aan een comeback. In een deel van de wereld waaronder Amerika is het merk weer op de markt. In Europa wagen Zafco en bandenimporteur Van den Ban de stap nu samen. Met een eigen Armstrong-stand stelt Van den Ban het merk in Keulen voor aan een Europees publiek. Armstrong is volgens de importeur geen nieuwe budgetlijn of huismerk, maar moet zich in kwaliteit kunnen meten met merken als Hankook en Maxxis. Hierover later meer.

Geplaatst in rubriek:
Paul van den Bogaard
Paul van den Bogaard

Paul ('77) werkt sinds 2011 bij Automotive en richt zich in het bijzonder op Automotive Werkplaats. In zijn vrije tijd sleutelt hij aan klassiekers.

Nederlandse bedrijven geven Keulse bandenbeurs kleur | Automotive Online

Nederlandse bedrijven geven Keulse bandenbeurs kleur

Paul van den Bogaard Paul van den Bogaard
• Laatste update:
De bezoekers troffen veel primeurs aan. (Foto: Koelnmesse)

De Nederlands-Indische bandenfabrikant Vredestein lanceerde gisteren in Keulen met veel spektakel zijn nieuwe winterband voor het premiumsegment, de Wintrac Pro. De opvolger van de Wintrac Xtreme S verschijnt vooralsnog in 35 grote en brede maten op de markt en is verkrijgbaar met een snelheidsindex tot 300 kilometer per uur. Lees meer over de Vredestein Wintrac Pro op Automotive Werkplaats.

Op dezelfde beurs introduceerde bandenimporteur Inter-Sprint een nieuw private label. Deze Roadhog-banden stonden verscholen tussen de andere eigen merken van het bedrijf. Toch zijn de ambities die de grootste bandenimporteur van Europa met dit merk heeft, groot. De in eigen beheer ontwikkelde en China geproduceerde banden moeten in prijs en kwaliteit de concurrentie aan kunnen met het middensegment. Vooralsnog zijn er twee modellen zomerbanden, op termijn moet er een complete lijn ontstaan met winterbanden en allseasonbanden.

Oud en nieuw

Nieuw was ook het bandenmerk Armstong. Ondanks dat het van oorsprong Amerikaanse bandenmerk in 1912 werd opgericht verdween het in de jaren 90 van het toneel. Bandenimporteur Zafco uit Dubai nam de merkrechten in 2012 over en werkt sindsdien aan een comeback. In een deel van de wereld waaronder Amerika is het merk weer op de markt. In Europa wagen Zafco en bandenimporteur Van den Ban de stap nu samen. Met een eigen Armstrong-stand stelt Van den Ban het merk in Keulen voor aan een Europees publiek. Armstrong is volgens de importeur geen nieuwe budgetlijn of huismerk, maar moet zich in kwaliteit kunnen meten met merken als Hankook en Maxxis. Hierover later meer.

Geplaatst in rubriek:
Paul van den Bogaard
Paul van den Bogaard

Paul ('77) werkt sinds 2011 bij Automotive en richt zich in het bijzonder op Automotive Werkplaats. In zijn vrije tijd sleutelt hij aan klassiekers.