Toyota-voorzitter: EV krijgt maximaal 30 procent marktaandeel

Toyota • Hybrides- waterstof en brandstofauto’s blijven volgens Toyota belangrijk.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
• Laatste update:
Koji Sato benoemd tot ceo Toyota, Akio Toyoda schuift door als voorzitter
v.l.n.r.: Aiko Toyoda, Koji Sato en Takeshi Uchiyamada (Foto: Toyota)

Akio Toyoda, voorzitter van Toyota, verwacht dat stekkerauto’s maximaal 30 procent marktaandeel zullen bereiken. Hij gelooft dat hybrides, waterstof- en brandstofauto’s de rest van de markt zullen innemen. Dat meldt ANP.

Het bouwen van dure stekkerauto’s is volgens Toyoda geen oplossing voor de miljard huishoudens zonder elektriciteit wereldwijd. Hij benadrukt dat klanten, niet regelgeving of politiek, beslissingen over elektrificatie moeten nemen.

Toyota verzet zich tegen kritiek en benadrukt dat hybrides en waterstoftechnologie de juiste aanpak zijn voor het bedrijf, de consument en het klimaat.

Als uitvinder van de Prius verwachtte de hele autowereld dat Toyota ook snel met elektrische auto’s zou komen. Maar die kwamen lang helemaal niet. Toyota kiest zijn eigen koers, concludeert AM-freelancer en technisch consultant Peter Paul Keizer. Lees hier.

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.

Toyota-voorzitter: EV krijgt maximaal 30 procent marktaandeel | Automotive Online

Toyota-voorzitter: EV krijgt maximaal 30 procent marktaandeel

Toyota • Hybrides- waterstof en brandstofauto’s blijven volgens Toyota belangrijk.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
• Laatste update:
Koji Sato benoemd tot ceo Toyota, Akio Toyoda schuift door als voorzitter
v.l.n.r.: Aiko Toyoda, Koji Sato en Takeshi Uchiyamada (Foto: Toyota)

Akio Toyoda, voorzitter van Toyota, verwacht dat stekkerauto’s maximaal 30 procent marktaandeel zullen bereiken. Hij gelooft dat hybrides, waterstof- en brandstofauto’s de rest van de markt zullen innemen. Dat meldt ANP.

Het bouwen van dure stekkerauto’s is volgens Toyoda geen oplossing voor de miljard huishoudens zonder elektriciteit wereldwijd. Hij benadrukt dat klanten, niet regelgeving of politiek, beslissingen over elektrificatie moeten nemen.

Toyota verzet zich tegen kritiek en benadrukt dat hybrides en waterstoftechnologie de juiste aanpak zijn voor het bedrijf, de consument en het klimaat.

Als uitvinder van de Prius verwachtte de hele autowereld dat Toyota ook snel met elektrische auto’s zou komen. Maar die kwamen lang helemaal niet. Toyota kiest zijn eigen koers, concludeert AM-freelancer en technisch consultant Peter Paul Keizer. Lees hier.

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.