Strategisch plan ALD | Leaseplan: jaarlijks 6 procent groei

ALD Leaseplan • ALD | Leaseplan publiceert vandaag het strategische plan Power Up 2026.
Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Foto: ALD Leaseplan

Een jaarlijkse groei van 6 procent en 200 duizend gebruikers van het MaaS-platform in 2026. Dat zijn de belangrijkste doelen van het strategische plan Power Up 2026.

In het strategisch plan schetst ALD | Leaseplan dat de transitie van eigendom naar gebruiker naar verwachting zal versnellen, waardoor de Europese gebruikersmarkt zal stijgen van 4,9 miljoen voertuigen in 2021 naar 9,5 miljoen voertuigen in 2030. Ook de elektrificatie zal toenemen. ALD | Leaseplan verwacht dat 70 procent van de nieuwe personenauto’s en lichte bedrijfsvoertuigen in Europa tegen 2030 elektrisch is. Als marktleider verwacht het bedrijf daar goed op te kunnen inspelen.

Leaseplan verwacht ook dat de activa tussen 2023 en 2026 sterk groeit: vooral uit voertuigen met een hogere waarde, met name EV’s.

Reductie

Leaseplan werd in mei dit jaar formeel overgenomen door ALD. De combinatie van de bedrijven moet flinke schaalvoordelen opleveren. De bedrijven spreken van een reductie op de kosten van IT van 20 procent per voertuig.

De totale jaarlijkse synergie-opbrengst vóór belastingen moeten in 2026 440 miljoen euro bedragen, met een geleidelijke verhoging: 120 miljoen euro in 2024, 350 miljoen euro in 2025 en het volledige bedrag van 440 miljoen euro in 2026. Daar staan ook kosten van de fusie tegenover. De totale gecumuleerde kosten voor de periode 2022-2025 bedragen 525 miljoen euro, verwacht het bedrijf.

ALD-ceo Albertsen over overname Leaseplan: ‘Snelheid boven perfectie’

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

Strategisch plan ALD | Leaseplan: jaarlijks 6 procent groei | Automotive Online

Strategisch plan ALD | Leaseplan: jaarlijks 6 procent groei

ALD Leaseplan • ALD | Leaseplan publiceert vandaag het strategische plan Power Up 2026.
Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Foto: ALD Leaseplan

Een jaarlijkse groei van 6 procent en 200 duizend gebruikers van het MaaS-platform in 2026. Dat zijn de belangrijkste doelen van het strategische plan Power Up 2026.

In het strategisch plan schetst ALD | Leaseplan dat de transitie van eigendom naar gebruiker naar verwachting zal versnellen, waardoor de Europese gebruikersmarkt zal stijgen van 4,9 miljoen voertuigen in 2021 naar 9,5 miljoen voertuigen in 2030. Ook de elektrificatie zal toenemen. ALD | Leaseplan verwacht dat 70 procent van de nieuwe personenauto’s en lichte bedrijfsvoertuigen in Europa tegen 2030 elektrisch is. Als marktleider verwacht het bedrijf daar goed op te kunnen inspelen.

Leaseplan verwacht ook dat de activa tussen 2023 en 2026 sterk groeit: vooral uit voertuigen met een hogere waarde, met name EV’s.

Reductie

Leaseplan werd in mei dit jaar formeel overgenomen door ALD. De combinatie van de bedrijven moet flinke schaalvoordelen opleveren. De bedrijven spreken van een reductie op de kosten van IT van 20 procent per voertuig.

De totale jaarlijkse synergie-opbrengst vóór belastingen moeten in 2026 440 miljoen euro bedragen, met een geleidelijke verhoging: 120 miljoen euro in 2024, 350 miljoen euro in 2025 en het volledige bedrag van 440 miljoen euro in 2026. Daar staan ook kosten van de fusie tegenover. De totale gecumuleerde kosten voor de periode 2022-2025 bedragen 525 miljoen euro, verwacht het bedrijf.

ALD-ceo Albertsen over overname Leaseplan: ‘Snelheid boven perfectie’

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.