Automotive-columnist Johan Schoonhoven vindt dat de schadehersteller zelf moet aansturen op tariefsdifferentiatie in plaats van specialisatie op soort schade.
Volgens schade-onderzoeksbureau Thatcham moeten schadeherstellers een specialisme kiezen om in de toekomst een boterham te kunnen blijven verdienen. En dat terwijl het aantal complexe schades in verhouding afneemt.
Herstelnetwerk Schadegarant lanceert een nieuw sturingsmodel waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen cosmetische en niet-cosmetische schades. Dat meldt de stichting aan de aangesloten herstelbedrijven.
Het schadenetwerk van merkerkende herstellers heeft met VWE een systeem ontwikkeld dat kan vaststellen of een schade complex is. Dat proces is op zichzelf al best ingewikkeld, laat projectmanager Bert Nooteboom weten.
Om de kleine krasjes en deukjes weg te werken, heeft AAS Schadeherstel een nieuwe merknaam in het leven geroepen: AAS Dagherstel. Onder dit label kunnen alle aangesloten schadebedrijven consumenten verlossen van cosmetische…
Schadeketen ABS gaat in zijn netwerk differentiëren op cosmetisch en complex herstel. Binnen het netwerk worden de schades uitbesteed. Dat zei directeur Nico Stolk gisteren tijdens een relatie-event van de keten in Maarssen.
Onder de naam Carmetics stapt Carglass in de wereld van klein schadeherstel. Vooral de krasjes en deukjes die in de dagelijkse praktijk ontstaan, zijn het doelwit. TEKST: MARK LITJENS
Care gaat zijn netwerk opdelen in vestigingen voor complexe, reguliere en eenvoudige schades. Dit betekent onder andere dat het Caretech-concept, dat nu wordt gevoerd in een vestiging in Zwolle en waar complexe schades worden…