ABS splitst cosmetische en complexe schades

Redactie Redactie
• Laatste update:

“We gaan nog meer samenwerken en zelfs opdrachten onderling in het netwerk uitbesteden”, aldus Stolk. In de afgelopen periode zegden een aantal ABS-leden hun lidmaatschap op. Zo verruilde Wellcoll ABS voor AAS. Stolk: “Niet iedereen kon of wilde mee, maar die gaten zijn snel opgevuld.” Hoe het uitruilen van opdrachten eruit gaat zien, kon stolk nog niet zeggen. “De keuze is gemaakt, nu gaan we kijken naar de invulling.”

Volgens Stolk konden meerdere leden niet aanwezig zijn omdat ze te druk zijn met herstellen van hagelschades. Gisteren werd bekend dat Schadegarant en Achmea-dochter Interpolis een hagelscancentrum openden in Helmond.

Innovatie
Volgens stolk moet er in de toekomst ook beter worden ingespeeeld op specifieke klantwensen. “De een wil zo snel mogelijk zijn eigen auto terug, de ander zo snel mogelijk mobiel zijn. Beide klanten vragen om een andere aanpak.”

Stolk haakte hiermee in op het onderwerp van de dag: be connected. Hans Bresser, manager van het Bovag Innovatielab (dat sinds deze week ook investeert in start-ups), vertelde op het event dat big data-producten nog in de kinderschoenen staan. “Er is meer data dan we aankunnen. We zijn nu op het punt van de bonuskaart, waarvan AH in de eerste jaren vrijwel alle data wegdeed omdat het bedrijf er uiteindelijk te weinig mee kon. De markt van big data is nu net zo onvolwassen. Iedereen brengt dongels op de markt om data te zenden en ontvangen maar we kunnen nog niet zoveel met die data.”

Volgens Bresser hoeft de autobranche niet voorop te lopen maar moeten ze wel de ontwikkelingen in de gaten houden.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

ABS splitst cosmetische en complexe schades | Automotive Online

ABS splitst cosmetische en complexe schades

Redactie Redactie
• Laatste update:

“We gaan nog meer samenwerken en zelfs opdrachten onderling in het netwerk uitbesteden”, aldus Stolk. In de afgelopen periode zegden een aantal ABS-leden hun lidmaatschap op. Zo verruilde Wellcoll ABS voor AAS. Stolk: “Niet iedereen kon of wilde mee, maar die gaten zijn snel opgevuld.” Hoe het uitruilen van opdrachten eruit gaat zien, kon stolk nog niet zeggen. “De keuze is gemaakt, nu gaan we kijken naar de invulling.”

Volgens Stolk konden meerdere leden niet aanwezig zijn omdat ze te druk zijn met herstellen van hagelschades. Gisteren werd bekend dat Schadegarant en Achmea-dochter Interpolis een hagelscancentrum openden in Helmond.

Innovatie
Volgens stolk moet er in de toekomst ook beter worden ingespeeeld op specifieke klantwensen. “De een wil zo snel mogelijk zijn eigen auto terug, de ander zo snel mogelijk mobiel zijn. Beide klanten vragen om een andere aanpak.”

Stolk haakte hiermee in op het onderwerp van de dag: be connected. Hans Bresser, manager van het Bovag Innovatielab (dat sinds deze week ook investeert in start-ups), vertelde op het event dat big data-producten nog in de kinderschoenen staan. “Er is meer data dan we aankunnen. We zijn nu op het punt van de bonuskaart, waarvan AH in de eerste jaren vrijwel alle data wegdeed omdat het bedrijf er uiteindelijk te weinig mee kon. De markt van big data is nu net zo onvolwassen. Iedereen brengt dongels op de markt om data te zenden en ontvangen maar we kunnen nog niet zoveel met die data.”

Volgens Bresser hoeft de autobranche niet voorop te lopen maar moeten ze wel de ontwikkelingen in de gaten houden.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.