Autonieuws | Krappe voldoende voor Mitsubishi Outlander Phev

Redactie Redactie
• Laatste update:

Wat zeggen de experts?

Stéphan Vermeulen, coördinator tests Autoweek

Wat spreekt in zijn voordeel? De technische wijziging is belangrijker dan de zeer lichte facelift. De nieuwe 2.4 viercilinder benzinemotor maakt de aandrijfl ijn een stuk beter. Je komt nu ook verder op geheel elektrische kracht want de accu levert 15 procent meer energie. verder lijkt hij gemaakt voor de eeuwigheid.
Wat in zijn nadeel? Bijna alle suv’s hebben een fi jner onderstel en rijden beter.
Consumentenpotentieel Een 6,5. Als je een flinke zevenzitter zoekt met suv-uitstraling dan is hij scherp geprijsd.

Ivo Burger, directeur Wittebrug Lease

Wat spreekt in zijn voordeel? Het is een ruime auto met bewezen kwaliteit en een goed uitrustingsniveau. Als je ‘m consequent oplaadt en het woon-werkverkeer beperkt is, verbruikt de auto ook echt weinig.
Wat in zijn nadeel? Het is erg druk in het segment suv/crossover van rond de 40 duizend euro. Het front is meer van deze tijd, maar het is nog steeds geen moderne, strak gelijnde auto. Voor berijders die zelf of in de buurt een laadpunt hebben kan een Phev interessant zijn. Maar dan moet de werkgever het laden wel controleren, anders wordt het alsnog een dure auto. En elektrische alternatieven zoals de Hyundai Kona electric gaan het Phev’s erg moeilijk maken. Wij geven een 6,5.

Joost Klaren, restwaardespecialist bij Autotelex

Wat zijn de sterke restwaardekanten? De vorige Outlander is een prettige metgezel gebleken met een grote betrouwbaarheid. Dat is een uitstekende basis voor succes van de opvolger. Nu de fi scale stimulans is verdwenen zullen er weinig nieuwe Outlanders verkocht worden, maar dat is vanuit restwaarde perspectief juist gunstig. Ook de standaard automaat is een plus.
En wat de zwakke? Het uiterlijk is ondanks het verbeterde nieuwe model nog steeds weinig aansprekend en het hoge gewicht zorgt voor een hoge mrb.
Restwaardepotentieel Een 7 voor de Intense-versie, deze biedt de meeste value-for-money en heeft een prima standaarduitrusting.

Hans den Hollander, fleetmanager bij Cisco

Wat spreekt in zijn voordeel? Binnen Cisco halen we heel acceptabele cijfers met de Outlander, dankzij duidelijke regels en laadpalen thuis en op het werk. De facelift-versie heeft een wat grotere accucapaciteit.
Wat in zijn nadeel? Er komen dit jaar elektrische alternatieven op de markt als de Hyundai Kona; weliswaar kleiner, maar wel 4 procent bijtelling en een royale actieradius. Jammer dat er geen fiscale stimulans meer is voor Phev’s die op de juiste manier worden gebruikt.
Fleetpotentieel? Een 6. Maar dat geldt eigenlijk voor alle Phev’s in Nederland

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Autonieuws | Krappe voldoende voor Mitsubishi Outlander Phev | Automotive Online

Autonieuws | Krappe voldoende voor Mitsubishi Outlander Phev

Redactie Redactie
• Laatste update:

Wat zeggen de experts?

Stéphan Vermeulen, coördinator tests Autoweek

Wat spreekt in zijn voordeel? De technische wijziging is belangrijker dan de zeer lichte facelift. De nieuwe 2.4 viercilinder benzinemotor maakt de aandrijfl ijn een stuk beter. Je komt nu ook verder op geheel elektrische kracht want de accu levert 15 procent meer energie. verder lijkt hij gemaakt voor de eeuwigheid.
Wat in zijn nadeel? Bijna alle suv’s hebben een fi jner onderstel en rijden beter.
Consumentenpotentieel Een 6,5. Als je een flinke zevenzitter zoekt met suv-uitstraling dan is hij scherp geprijsd.

Ivo Burger, directeur Wittebrug Lease

Wat spreekt in zijn voordeel? Het is een ruime auto met bewezen kwaliteit en een goed uitrustingsniveau. Als je ‘m consequent oplaadt en het woon-werkverkeer beperkt is, verbruikt de auto ook echt weinig.
Wat in zijn nadeel? Het is erg druk in het segment suv/crossover van rond de 40 duizend euro. Het front is meer van deze tijd, maar het is nog steeds geen moderne, strak gelijnde auto. Voor berijders die zelf of in de buurt een laadpunt hebben kan een Phev interessant zijn. Maar dan moet de werkgever het laden wel controleren, anders wordt het alsnog een dure auto. En elektrische alternatieven zoals de Hyundai Kona electric gaan het Phev’s erg moeilijk maken. Wij geven een 6,5.

Joost Klaren, restwaardespecialist bij Autotelex

Wat zijn de sterke restwaardekanten? De vorige Outlander is een prettige metgezel gebleken met een grote betrouwbaarheid. Dat is een uitstekende basis voor succes van de opvolger. Nu de fi scale stimulans is verdwenen zullen er weinig nieuwe Outlanders verkocht worden, maar dat is vanuit restwaarde perspectief juist gunstig. Ook de standaard automaat is een plus.
En wat de zwakke? Het uiterlijk is ondanks het verbeterde nieuwe model nog steeds weinig aansprekend en het hoge gewicht zorgt voor een hoge mrb.
Restwaardepotentieel Een 7 voor de Intense-versie, deze biedt de meeste value-for-money en heeft een prima standaarduitrusting.

Hans den Hollander, fleetmanager bij Cisco

Wat spreekt in zijn voordeel? Binnen Cisco halen we heel acceptabele cijfers met de Outlander, dankzij duidelijke regels en laadpalen thuis en op het werk. De facelift-versie heeft een wat grotere accucapaciteit.
Wat in zijn nadeel? Er komen dit jaar elektrische alternatieven op de markt als de Hyundai Kona; weliswaar kleiner, maar wel 4 procent bijtelling en een royale actieradius. Jammer dat er geen fiscale stimulans meer is voor Phev’s die op de juiste manier worden gebruikt.
Fleetpotentieel? Een 6. Maar dat geldt eigenlijk voor alle Phev’s in Nederland

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.