‘Idee is begrijpelijk’

Actueel | Discussie over Bovags eigen occasionportal

Steven Don Steven Don

 Bovag gaat dan wellicht toch zijn eigen Funda bouwen. Er wordt al maanden koortsachtig overlegd over de haalbaarheid en wenselijkheid van een occasionportal. Maar een dergelijke portal gaat miljoenen kosten en levert het daarvoor wel voldoende op?

Maarten Palthe, salesmanager bij Jato Dynamics en oprichter van Internetklant: “Interessant, is het een doel of een middel? Alleen occasions of dan maar gelijk mobiliteit, uitgaan van ledenaanbod of behoefte van de finale klant?”

Sidney Mock, livechat-specialist, ­partner bij Web1on1: “Funda bestaat al sinds 2001 en er waren destijds geen noemenswaardige concurrenten. Het portalaanbod voor de automotive in 2017 is totaal anders en een ver­gelijking met Funda is in mijn optiek niet zinvol.”

Wilbert Philippo, directeur/­eigenaar bij Leasevergelijker.nl: “Succes van een marktplaats is door de loop der tijd van verschillende factoren afhankelijk. Sidney heeft gelijk als hij zegt dat 2001 andere tijden waren. Marktplaats heeft ook een positie kunnen verwerven op die manier. Maar we zien ook dat andere partijen met de juiste content, techniek en marketing zeker bestaande ­kunnen verdringen. Ik snap de keuze van Bovag wel en vind het niet op voorhand kansloos.”

Niels Collou, senior sales professional bij Flex Support, interim & freelance verkoop en management: “Hiermee kun je het kaf van het koren ­scheiden. Je zou hier een unieke portal van kunnen maken die zich profileert als de specialist op auto gebied met ruimere mogelijkheden ten opzichte van de huidige portals.”

Rob Baas, operationeel directeur auto bij Mijndomein: “Overwegen is Research toch?”

Jan-Willem Noordzij, salesmanager bij Turbo’s Hoet Nederland: “Zonde van het geld, mogelijkheden genoeg in het huidige medial­andschap. Het is eerder de huidige Bovag-bedrijven verder op kosten jagen.”

Discussieer mee over actuele ­branchezaken in onze Linkedin-groep Automotive Online: www.automotive-management.nl/linkedin

Actueel | Discussie over Bovags eigen occasionportal | Automotive Online
‘Idee is begrijpelijk’

Actueel | Discussie over Bovags eigen occasionportal

Steven Don Steven Don

 Bovag gaat dan wellicht toch zijn eigen Funda bouwen. Er wordt al maanden koortsachtig overlegd over de haalbaarheid en wenselijkheid van een occasionportal. Maar een dergelijke portal gaat miljoenen kosten en levert het daarvoor wel voldoende op?

Maarten Palthe, salesmanager bij Jato Dynamics en oprichter van Internetklant: “Interessant, is het een doel of een middel? Alleen occasions of dan maar gelijk mobiliteit, uitgaan van ledenaanbod of behoefte van de finale klant?”

Sidney Mock, livechat-specialist, ­partner bij Web1on1: “Funda bestaat al sinds 2001 en er waren destijds geen noemenswaardige concurrenten. Het portalaanbod voor de automotive in 2017 is totaal anders en een ver­gelijking met Funda is in mijn optiek niet zinvol.”

Wilbert Philippo, directeur/­eigenaar bij Leasevergelijker.nl: “Succes van een marktplaats is door de loop der tijd van verschillende factoren afhankelijk. Sidney heeft gelijk als hij zegt dat 2001 andere tijden waren. Marktplaats heeft ook een positie kunnen verwerven op die manier. Maar we zien ook dat andere partijen met de juiste content, techniek en marketing zeker bestaande ­kunnen verdringen. Ik snap de keuze van Bovag wel en vind het niet op voorhand kansloos.”

Niels Collou, senior sales professional bij Flex Support, interim & freelance verkoop en management: “Hiermee kun je het kaf van het koren ­scheiden. Je zou hier een unieke portal van kunnen maken die zich profileert als de specialist op auto gebied met ruimere mogelijkheden ten opzichte van de huidige portals.”

Rob Baas, operationeel directeur auto bij Mijndomein: “Overwegen is Research toch?”

Jan-Willem Noordzij, salesmanager bij Turbo’s Hoet Nederland: “Zonde van het geld, mogelijkheden genoeg in het huidige medial­andschap. Het is eerder de huidige Bovag-bedrijven verder op kosten jagen.”

Discussieer mee over actuele ­branchezaken in onze Linkedin-groep Automotive Online: www.automotive-management.nl/linkedin