‘deze consolidatie is nodig’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Een kleine 30 miljoen euro betaalde de grootste occasionportal van Nederland, Autoscout24, voor de nummer drie van de markt: Autotrader. Volgens concurrenten als Autotrack en Marktplaats is deze consolidatieslag goed voor de markt. Maar of deze schaalvergroting leidt tot hogere marges, moet nog blijken. De 27,7 miljoen euro die Autoscout24 betaalde is fors, zeker gezien de overlap in klanten en advertenties; die ligt volgens ingewijden rond de 60 procent. “Autotrader draait erg goed, heeft een mooi product en dus is de premium die we betaald hebben begrijpelijk”, zegt Autoscout24-directeur Jurgen Vugts over de hoge koopsom. Olivier van Duijn, directeur van Marktplaats, verwacht dat een verdere consolidatie van de online portals een kwestie van tijd is. “Wij zien dat dealers selectiever worden. Ze adverteren niet meer op vijf verschillende portals, maar op de twee portals die de meeste leads en rendement geven op de investering.”

Op Automotive-online.nl vindt u een analyse van markt van occasionportals.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

‘deze consolidatie is nodig’ | Automotive Online

‘deze consolidatie is nodig’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Een kleine 30 miljoen euro betaalde de grootste occasionportal van Nederland, Autoscout24, voor de nummer drie van de markt: Autotrader. Volgens concurrenten als Autotrack en Marktplaats is deze consolidatieslag goed voor de markt. Maar of deze schaalvergroting leidt tot hogere marges, moet nog blijken. De 27,7 miljoen euro die Autoscout24 betaalde is fors, zeker gezien de overlap in klanten en advertenties; die ligt volgens ingewijden rond de 60 procent. “Autotrader draait erg goed, heeft een mooi product en dus is de premium die we betaald hebben begrijpelijk”, zegt Autoscout24-directeur Jurgen Vugts over de hoge koopsom. Olivier van Duijn, directeur van Marktplaats, verwacht dat een verdere consolidatie van de online portals een kwestie van tijd is. “Wij zien dat dealers selectiever worden. Ze adverteren niet meer op vijf verschillende portals, maar op de twee portals die de meeste leads en rendement geven op de investering.”

Op Automotive-online.nl vindt u een analyse van markt van occasionportals.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.