Garantieverzekeraar zet vag-motor op strafbankje

Redactie Redactie
• Laatste update:

Garantieverzekeraar Autotrust heeft een vergoedingsstop aangekondigd voor olieslurpende TFSI- en 2-liter TDI-motoren. De motoren vertonen al bij lage kilometerstanden een ernstig verhoogd olieverbruik. Daardoor kan uiteindelijk de motor vastlopen, meldt Autotrust. Het gaat om de 1.4, 1.8 en 2.0 TFSI motoren die in veel modellen van Volkswagen, Audi, Skoda en Seat gebruikt worden, maar vooral in snelle GT- en GTI-uitvoeringen van VWmodellen en grotere Audi's problemen veroorzaken. Autotrust verzekert tussen de 12 duizend en 15 duizend voertuigen per jaar. ‘Enkele honderden’ hiervan zijn volgens de verzekeraar uitgerust met de eerder genoemde motoren. Autotrust schrijft in de brief dat importeur Pon een beperkte coulanceregeling hanteert voor de motoren. “De meeste bij ons verzekerde auto's zijn tussen de vier en zes jaar oud en niet meer in onderhoud in het merkkanaal. Dat maakt het lastiger om de schade te verhalen op de importeur”, zegt Autotrust-directeur Gerben van Dam.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Garantieverzekeraar zet vag-motor op strafbankje | Automotive Online

Garantieverzekeraar zet vag-motor op strafbankje

Redactie Redactie
• Laatste update:

Garantieverzekeraar Autotrust heeft een vergoedingsstop aangekondigd voor olieslurpende TFSI- en 2-liter TDI-motoren. De motoren vertonen al bij lage kilometerstanden een ernstig verhoogd olieverbruik. Daardoor kan uiteindelijk de motor vastlopen, meldt Autotrust. Het gaat om de 1.4, 1.8 en 2.0 TFSI motoren die in veel modellen van Volkswagen, Audi, Skoda en Seat gebruikt worden, maar vooral in snelle GT- en GTI-uitvoeringen van VWmodellen en grotere Audi's problemen veroorzaken. Autotrust verzekert tussen de 12 duizend en 15 duizend voertuigen per jaar. ‘Enkele honderden’ hiervan zijn volgens de verzekeraar uitgerust met de eerder genoemde motoren. Autotrust schrijft in de brief dat importeur Pon een beperkte coulanceregeling hanteert voor de motoren. “De meeste bij ons verzekerde auto's zijn tussen de vier en zes jaar oud en niet meer in onderhoud in het merkkanaal. Dat maakt het lastiger om de schade te verhalen op de importeur”, zegt Autotrust-directeur Gerben van Dam.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.