HBC introduceert smartrepair-concept Carheal

Redactie Redactie
• Laatste update:

Carheal is een portal die vraag en aanbod in kleine autoschades bij elkaar brengt. “De klant kan straks op onze site een hersteller in de buurt zoeken voor de reparatie van een kleine schade”, legt Ben Laarhoven van Carheal Nederland uit. “Denk daarbij aan schades waarmee ze niet naar de verzekeraar zouden gaan. Bijna alle schades die wij repareren hebben een schadebedrag onder het eigen risico. Het is de bedoeling dat ze straks in hun nabije omgeving uit meerdere aanbieders kunnen kiezen.” Laarhoven wil over drie jaar een dekkend netwerk hebben met in elke stad twee Carheal resellers.

Innovam
Schadeherstelbedrijven, maar ook dealers en universele autobedrijven kunnen Carheal reseller worden op acht verschillende productgroepen: stofreparatie, uitdeuken zonder spuiten, velgreparatie, voorruitreparaties (sterren en scheuren), koplampreparatie, leerreparatie, interieurherstel en spot repair. Carheal voorziet de bedrijven van kennis, marketing en inkoopvoordeel. Ze kunnen met 20% korting materiaal inkopen bij HBC. 

Deelname kost voor de basic reseller 9 euro per productgroep per maand en voor de premium reseller 39 euro per groep per maand. “Daarbij hebben we voor ogen gehouden dat ze binnen één reparatie break-even spelen”, zegt Laarhoven. Bij het bedrijf moet een gecertificeerd Carheal-monteur werken die jaarlijks op cursus gaat. Daarvoor werkt Carheal samen met Innovam. 

Met het Carheal-concept kunnen autobedrijven verloren aftersalesomzet binnenhalen, zegt Laarhoven. “Het is een extra contactmoment met de klant.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

HBC introduceert smartrepair-concept Carheal | Automotive Online

HBC introduceert smartrepair-concept Carheal

Redactie Redactie
• Laatste update:

Carheal is een portal die vraag en aanbod in kleine autoschades bij elkaar brengt. “De klant kan straks op onze site een hersteller in de buurt zoeken voor de reparatie van een kleine schade”, legt Ben Laarhoven van Carheal Nederland uit. “Denk daarbij aan schades waarmee ze niet naar de verzekeraar zouden gaan. Bijna alle schades die wij repareren hebben een schadebedrag onder het eigen risico. Het is de bedoeling dat ze straks in hun nabije omgeving uit meerdere aanbieders kunnen kiezen.” Laarhoven wil over drie jaar een dekkend netwerk hebben met in elke stad twee Carheal resellers.

Innovam
Schadeherstelbedrijven, maar ook dealers en universele autobedrijven kunnen Carheal reseller worden op acht verschillende productgroepen: stofreparatie, uitdeuken zonder spuiten, velgreparatie, voorruitreparaties (sterren en scheuren), koplampreparatie, leerreparatie, interieurherstel en spot repair. Carheal voorziet de bedrijven van kennis, marketing en inkoopvoordeel. Ze kunnen met 20% korting materiaal inkopen bij HBC. 

Deelname kost voor de basic reseller 9 euro per productgroep per maand en voor de premium reseller 39 euro per groep per maand. “Daarbij hebben we voor ogen gehouden dat ze binnen één reparatie break-even spelen”, zegt Laarhoven. Bij het bedrijf moet een gecertificeerd Carheal-monteur werken die jaarlijks op cursus gaat. Daarvoor werkt Carheal samen met Innovam. 

Met het Carheal-concept kunnen autobedrijven verloren aftersalesomzet binnenhalen, zegt Laarhoven. “Het is een extra contactmoment met de klant.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.