VWE reorganiseert

Redactie Redactie
• Laatste update:

“We zijn momenteel aan het inventariseren wat de optimale bezetting is, en of er mensen herinzetbaar zijn op andere posities. We streven er naar om onder die 10 procent te blijven”, zegt woordvoerder Gert-Jan Boom.
Hij sluit niet uit dat er gedwongen ontslagen vallen.

Sneller
De reorganisatie is nodig om sneller op de marktontwikkelingen te kunnen inspelen, zegt Boom. VWE heeft in de afgelopen jaren veel producten gelanceerd – de teller staat op 56 – en probeert deze waar mogelijk te bundelen en de dienstverlening rond de producten en diensten efficiënter in te richten.

Het servicecenter wordt omgevormd tot klantcontactcenter. “Het doel hiervan is er voor te zorgen dat onze klanten sneller bij de juiste persoon met de juiste productkennis terechtkomen”, zegt Boom.

Omzetgroei
De ict-tak wordt gesplitst in ontwikkeling en beheer, de accountmanagers worden verdeeld over twee business units in plaats van vier; de divisies export en verzekeringen worden ondergebracht bij de divisie retail. “Zo voorkomen we dat een klant door meerdere accountmanagers wordt bezocht, want dat is zowel voor ons als voor de klant niet efficiënt.”

De reorganisatie moet medio juni zijn afgerond. VWE verwacht dit jaar een omzetgroei van 15 procent te kunnen realiseren. Hoe hoog die omzet is, maakt het bedrijf niet bekend.

Eind vorig jaar kondigde ook concurrent RDC een reorganisatie aan, waarbij het aantal medewerkers van 170 terug wordt gebracht naar circa 150.

Op de foto: VWE-directeur Michel Corveleijn.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

VWE reorganiseert | Automotive Online

VWE reorganiseert

Redactie Redactie
• Laatste update:

“We zijn momenteel aan het inventariseren wat de optimale bezetting is, en of er mensen herinzetbaar zijn op andere posities. We streven er naar om onder die 10 procent te blijven”, zegt woordvoerder Gert-Jan Boom.
Hij sluit niet uit dat er gedwongen ontslagen vallen.

Sneller
De reorganisatie is nodig om sneller op de marktontwikkelingen te kunnen inspelen, zegt Boom. VWE heeft in de afgelopen jaren veel producten gelanceerd – de teller staat op 56 – en probeert deze waar mogelijk te bundelen en de dienstverlening rond de producten en diensten efficiënter in te richten.

Het servicecenter wordt omgevormd tot klantcontactcenter. “Het doel hiervan is er voor te zorgen dat onze klanten sneller bij de juiste persoon met de juiste productkennis terechtkomen”, zegt Boom.

Omzetgroei
De ict-tak wordt gesplitst in ontwikkeling en beheer, de accountmanagers worden verdeeld over twee business units in plaats van vier; de divisies export en verzekeringen worden ondergebracht bij de divisie retail. “Zo voorkomen we dat een klant door meerdere accountmanagers wordt bezocht, want dat is zowel voor ons als voor de klant niet efficiënt.”

De reorganisatie moet medio juni zijn afgerond. VWE verwacht dit jaar een omzetgroei van 15 procent te kunnen realiseren. Hoe hoog die omzet is, maakt het bedrijf niet bekend.

Eind vorig jaar kondigde ook concurrent RDC een reorganisatie aan, waarbij het aantal medewerkers van 170 terug wordt gebracht naar circa 150.

Op de foto: VWE-directeur Michel Corveleijn.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.