Audi-dealer Lexpoint eerste dealer met Directaanname

Redactie Redactie
• Laatste update:

De Directaanname maakt onderdeel uit van de aftersales-strategie die Audi vorig jaar heeft ingezet. Alle aftersalescontracten werden daartoe in 2008 opgezegd.

“Door deze manier van weken kan de klant zijn dagelijkse auto-ervaringen met ons delen en krijgt hij of zij een duidelijk inzicht in werkzaamheden en kosten. Na de Directaanname stellen wij immers opdrachtbevestiging en de offerte vast”, zegt Lexpoint-directeur Ton van der Horst.

Klagen
In het Audi-netwerk is in de afgelopen tijd geklaagd dat de Directaanname te hoge investeringen vergt en te veel tijd kost. “Ik ken die geluiden”, zegt Van der Horst. De dealer krijgt geen compensatie voor de inspectie. “Het kost inderdaad tijd, maar daar staat tegenover dat het meer werk oplevert: bij een goede inspectie is de kans immers groter dat je ook andere gebreken ziet. Ook de klanttevredenheid moet toenemen. Of er echt een verdienmodel inzit, dat weten we pas als we een flinke tijd met de aanname draaien.”

Dertig procent
Volgens Van der Horst is de dienst bedoeld voor particuliere en klein-zakelijke gebruikers. “De berijder moet wel zeggenschap hebben over de auto en eventuele reparaties. Dan heb je het over ongeveer dertig procent van onze klanten.”

Niet iedere klant heeft hier interesse in, stelt Van der Horst. “Ik denk dat ongeveer eenderde de inspectie wil doen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Audi-dealer Lexpoint eerste dealer met Directaanname | Automotive Online

Audi-dealer Lexpoint eerste dealer met Directaanname

Redactie Redactie
• Laatste update:

De Directaanname maakt onderdeel uit van de aftersales-strategie die Audi vorig jaar heeft ingezet. Alle aftersalescontracten werden daartoe in 2008 opgezegd.

“Door deze manier van weken kan de klant zijn dagelijkse auto-ervaringen met ons delen en krijgt hij of zij een duidelijk inzicht in werkzaamheden en kosten. Na de Directaanname stellen wij immers opdrachtbevestiging en de offerte vast”, zegt Lexpoint-directeur Ton van der Horst.

Klagen
In het Audi-netwerk is in de afgelopen tijd geklaagd dat de Directaanname te hoge investeringen vergt en te veel tijd kost. “Ik ken die geluiden”, zegt Van der Horst. De dealer krijgt geen compensatie voor de inspectie. “Het kost inderdaad tijd, maar daar staat tegenover dat het meer werk oplevert: bij een goede inspectie is de kans immers groter dat je ook andere gebreken ziet. Ook de klanttevredenheid moet toenemen. Of er echt een verdienmodel inzit, dat weten we pas als we een flinke tijd met de aanname draaien.”

Dertig procent
Volgens Van der Horst is de dienst bedoeld voor particuliere en klein-zakelijke gebruikers. “De berijder moet wel zeggenschap hebben over de auto en eventuele reparaties. Dan heb je het over ongeveer dertig procent van onze klanten.”

Niet iedere klant heeft hier interesse in, stelt Van der Horst. “Ik denk dat ongeveer eenderde de inspectie wil doen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.